شناسهٔ خبر: 3394 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حیدری خبر داد:

افتتاح 1400 واحد مسكن مهر استان اردبيل در دهه فجر

مسکن مهر مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل گفت: همزمان با سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ۱۴۰۰واحد مسكن مهر در مناطق مختلف استان به بهره‌برداري مي‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل، علي حيدري در جلسه شوراي مسكن استان كه با حضور استاندار و اعضا در محل استانداري اردبيل برگزار شد، اظهار كرد: در استان اردبيل در مجموع در شهرهاي زير ۲۵ هزار نفر، بالاي ۲۵ هزار نفر و همچنين بافت‌هاي فرسوده بيش از ۵۳ هزار و ۱۵ واحد مسكن مهر اجرايي و عملياتي مي‌شود كه از اين تعداد تاكنون ۴۵ هزار و ۸۰۰ واحد افتتاح شده و به بهره‌برداري رسيده است.

وي تصريح كرد: با افتتاح يك‌هزار و ۴۰۰ واحد مسكن مهر در دهه فجر امسال مجموع افتتاح‌هاي مسكن مهر در استان اردبيل به ۴۷ هزار و ۲۰۰ واحد مي‌رسد و مراحل تكميل پنج هزار و ۸۱۵ واحد نيز در سه ماهه اول سال ۹۴ به انجام مي‌رسد.

مديركل راه و شهرسازي استان گفت: هر چند پيش از اين قرار بود تا پايان امسال پرونده مسكن مهر بسته شود اما با سه ماه تأخير پرونده مسكن مهر را در سه ماهه اول امسال به شرطي مي‌بنديم كه همه دستگاه‌هاي اجرايي دست به دست هم دهند تا پروژه‌هاي باقي‌مانده كه اغلب پروژه‌هاي مشكل‌دار هستند با رفع موانع تكميل شوند.

حيدري در ادامه سخنان خود افزود: استان اردبيل از لحاظ عملكردي مسكن مهر رتبه سوم كشوري را در اختيار دارد و ما براساس تعهدي كه در سه ماهه اول سال آينده داريم، تمام تلاشمان بر اين است تا مسكن مهر در استان اردبيل به يك جمع‌بندي نهايي برسد.

وي بيان كرد: اگر همفكري و همكاري ساير دستگاه‌ها را شاهد باشيم اين استان اولين استان در كشور است كه پرونده مسكن مهر در آن بسته شده و همه پروژه‌ها تحويل متقاضيان مي‌شود.
حيدري مشكل به وجود آمده را مربوط به زيرساخت‌ها و همچنين آورده اشخاص اعلام كرد و ادامه داد: با تلاش و پيگيري‌هاي انجام شده وام مسكن مهر از رقم ۲۵ به ۳۰ ميليون تومان افزايش يافته كه در تلاش هستيم با اين افزايش با همكاري و همت خود متقاضيان و آورده مناسب آنها بتوانيم واحدهاي مسكن مهر را هر چه سريع‌تر تكميل و راه‌اندازي كنيم.

دبير شوراي مسكن استان اردبيل، تعهد چهار ميليارد توماني وزارت راه و شهرسازي و به همين ميزان تعهد استان را در ايجاد زيرساخت‌هاي مورد نياز يادآور شد و اضافه كرد: ۱۲ ميليارد تومان قرار است در زمينه تأمين زيرساخت‌ها با مساعدت وزارت راه و شهرسازي هزينه شود كه سه ميليارد تومان براي پل روگذر وليعصر (عج) و همچنين چهار ميليارد تومان براي تكميل زيرساخت‌هاي مسكن مهر اردبيل، ‌مشگين‌شهر و پارس‌آباد اختصاص مي‌يابد كه با پرداخت سهم استان به ميزان چهار ميليارد تومان ديگر به راحتي مي‌توانيم در حوزه آب، برق، گاز و فاضلاب خدمات مورد نياز را ارائه كنيم.

وي در پايان از آغاز عمليات اجرايي خدمات‌رساني و تأمين زيرساخت‌ها در فاز دوم مسكن مهر پارس‌آباد خبر داد و گفت: تلاش مي‌كنيم تا در اين زمينه بتوانيم برخي از خدمات را ارائه و زيرساخت‌ها را در حد مكفي تأمين كنيم./

برچسب‌ها:

نظر شما