شناسهٔ خبر: 37165 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:

تبدیل هماهنگی بین اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها به همکاری در طرح نوروزی ۹۶/ گزارش خدمات هلال‌احمر در تعطیلات نوروز

برگزاری اولین جلسه کمیسیون ایمنی راه ها در سال جدید با حضور وزیر راه و شهرسازی مرتضی سلیمی گفت: در طرح نوروزی امسال هماهنگی میان سازمان‌ها و دستگاه‌های عضو کمیسیون ایمنی راه‌ها از هماهنگی به همکاری تبدیل شد. سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در ایجاد این هماهنگی نقش قابل توجهی داشت و به طور حتم اثر آن در نوع خدمت مشهود است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در نخستین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در سال ۹۶ که در ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد اظهار داشت: در طرح نوروزی امسال هماهنگی میان سازمان‌ها و دستگاه‌های عضو کمیسیون ایمنی راه‌ها از هماهنگی به همکاری تبدیل شد. سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در ایجاد این هماهنگی نقش قابل توجهی داشت و به طور حتم اثر آن در نوع خدمت مشهود است.

وی افزود: طی ایام طرح نوروزی ۹۶ در مجموع ۸۴۱ مورد عملیات اتفاق افتاد که ۸۳ هزار و ۲۰۰ نفر از خدمات امدادی استفاده کردند و ۲ هزار و ۱۴۸ نفر به مراکز امدادی منتقل شدند. ۲۴ هزار و ۸۵ نفر خدمات  سرپایی دریافت کردند و ۱۸ هزار و ۹۷۷ نفر نیز اسکان اضطراری داشتند.

سلیمی عنوان کرد: بیشترین عملیات در استان مازندران با ۲۲۰،  فارس با ۲۱۳ مورد و اصفهان با ۱۹۳ مورد در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند. همچنین ۲۴ فروند بالگرد مورد استفاده در این طرح با ۴۷۶ سورتی پرواز و ۳۸۰ساعت خدمت، ۷۷ مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: بیشترین ماموریت‌های جاده‌ای در محورهای کرج، چالوس، تنکابن-عباس آباد، نوشهر-نور، آزادراه قزوین-رشت، سلماس-ارومیه، اراک-سلفچگان، ازادراه زنجان-تبریز انجام شد.

وی یادآور شد: فارس با ۴۸ عملیات، کرمان با ۴۱ عملیات و اصفهان با ۴۰ عملیات بیشترین عملیات را در رها سازی داشتند. 

نظر شما