شناسهٔ خبر: 3761 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد:

چهار هزار واحد مسکن مهر در آذربایجان غربی آماده افتتاح است/ شرایط واگذاری عرصه واحدها به متقاضیان

خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی با تشریح آخرین وضعیت پروژه مسکن مهر در این استان گفت: چهار هزار واحد مسکن مهر در آذربایجان غربی آماده افتتاح است.

خلیل محبت خواه در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که در حال حاضر عرصه واحدهای مسکن مهر در استان آذربایجان غربی قابل فروش و واگذاری نیست گفت: این واحدها به صورت اجاره ۹۹ ساله واگذار شدند در نتیجه امکان واگذاری عرصه با این شرایط وجود ندارد. برای انتقال عرصه لازم است تا همه دارندگان مسکن مهر یک منطقه برای تفکیک و تنظیم سند رسمی به اجماع برسند و پس از آن با مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به تعیین قیمت به نرخ روز از سوی کارشناس رسمی اقدام کنند.

وی ادامه داد: برای تفکیک عرصه ۶۰ واحد مسکن مهر که در چهار بلوک ۱۵ واحدی قرار دارند، لازم است ساکنان کل بلوک با یکدیگر توافق کنند و برای تفکیک قطعات به طور مجزا، درخواست خود را ارایه دهند. سپس این املاک از سوی کارشناسان رسمی قیمت‌گذاری می‌شود و متقاضیان باید قیمت تعیین شده را به دولت پرداخت کنند. در صورت طی شدن همه این مراحل، سند رسمی عرصه به نام متقاضیان صادر می‌شود.

محبت خواه خاطر نشان کرد: اکنون در آذربایجان غربی ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر وجود دارد که از این تعداد ۲۶ هزار و ۳۰۰ واحد آن افتتاح شد و ۴ هزار و ۱۰ واحد آن آماده افتتاح است. بقیه واحدها نیز تا پایان ۹۴ به اتمام می‌رسند. /

نظر شما