شناسهٔ خبر: 3766 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

امینی در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها مطرح کرد:

تاکید بر ورود کمیسیون ایمنی راه‌ها به بحث آئین‌نامه‌های صدور گواهینامه رانندگی

کمیسیون ایمنی راه‌ها معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها بر لزوم ورود این کمیسیون‌ به بحث آئین‌نامه‌های صدور گواهینامه رانندگی و همکاری با پلیس راهنمایی و رانندگی در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها امروز سه‌شنبه هفتم بهمن‌ماه با حضور داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سعید معیدفر مشاور وزیر راه و شهرسازی، امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، اسماعیل غلامی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شهرام آدم‌نژاد معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، جواد هدایتی مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک و علی اکبر آشوری مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و برخی از اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها برگزار شد.

امینی در این نشست بر لزوم ورود کمیسیون‌ ایمنی راه‌ها به بحث آئین‌نامه‌های صدور گواهینامه رانندگی و توجه ویژه به این موضوع تاکید و اظهار کرد: افراد با دریافت این گواهینامه وارد محدوده حمل و نقل می‌شوند که این امر ممکن است خطرساز و از سوی دیگر کمک‌رسان به چرخه حمل و نقل کشور باشد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: به عقیده من در سال‌های گذشته رفتار رانندگی مردم تغییر کرده است. برخی از مردم در رانندگی نسبت به یکدیگر رفتار مناسبی ندارند و گاه در حین رانندگی از خود رفتارهای پرخطر بروز می‌دهند.

وی ادامه داد: بهتر است عواملی که برای صدور گواهینامه در نظر گرفته شده‌اند بر اساس آئین‌نامه کمیسیون ایمنی راه‌ها بررسی شوند؛ پیشنهادی که قطعا مسئولیت کمیسیون ایمنی راه‌ها را افزایش می‌دهد اما هیچ یک از ما نباید مسئولیت اجتماعی خود را در قبال مردم فراموش کنیم.

امینی افزود: با توجه به آنچه گفته شد باید در این مسائل اندیشید و مسایل مورد تائید کمیسیون ایمنی راه‌ها را در این مبحث به دستورالعمل تبدیل کرد. همچنین این کمیسیون باید با کمک پلیس راهنمایی و رانندگی به آئین‌نامه صدور گواهینامه ورود پیدا کند و این مسئله به صورت تخصصی در کارگروه‌های کمیسیون بررسی شود.

در این جلسه بر مواردی همچون اهمیت ارائه آموزش‌هایی مبنی بر چگونگی حمل کالاهای خطرناک و مهار بار، فعالیت مجریان آموزشی تخصصی در این حوزه، آشکار کردن ناوگان حمل و نقل باری و مسافری در راستای کاهش سوانح جاده‌ای و لزوم همکاری و تعامل بخش‌ها و ارگان‌های مختلف مانند پلیس راهنمایی و رانندگی، وزارت کشور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید شد. /

نظر شما