شناسهٔ خبر: 38045 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

پیشرفت ۷۶درصدی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی/ بهره‌برداری از پروژه بازآفرینی ۳۳۶ واحدی باغ خلج اراک تا پایان امسال/ ضرورت جلوگیری از صدور بی‌رویه پروانه‌های ساختمانی در تهران/ کاهش محسوس سوانح جاده‌ای در هرمزگان

گزارش آخر هفته  پیشرفت ۷۶درصدی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی، بهره‌برداری از پروژه بازآفرینی ۳۳۶ واحدی باغ خلج اراک تا پایان امسال، ضرورت جلوگیری از صدور بی‌رویه پروانه‌های ساختمانی در تهران و تأکید این نکته از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان و همچنین کاهش محسوس آمار سوانح و تلفات جاده‌ای در هرمزگان از مهم‌ترین اخبار این هفته در استان‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با مروزی بر اخبار راه و شهرسازی در استان‌های مختلف می‌توان اهم این اخبار را چنین مطرح کرد:

هرمزگان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان از کاهش محسوس تلفات و تصادفات جاده‌ای این استان درسال ۹۵ خبر داد.

قم

رئیس سازمان هواشناسی در «همایش ملی بحران دریاچه نمک و پدیده گرد و غبار در حوضه مرکزی ایران» درتالار شیخ مفید دانشگاه قم گفت: با راه اندازی سامانه یکپارچه برای بررسی وضعیت گرد و غبار در هوای استان‌های مختلف کشور، آسمان ایران به طور مستمر پایش و پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص انجام می‌شود.

سیستان و بلوچستان 

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سند جامع مدیریت شهری درحوزه بازآفرینی استان سیستان و بلوچستان درسه مقطع کوتاه مدت یک ساله، میان مدت پنجساله و بلند مدت با چشم انداز ده ساله برای ساماندهی و توانمندسازی حاشیه‌نشینی پنج شهر پایلوت زاهدان، زابل، چابهار، ایرانشهر و کنارک تدوین شده است.

چهارمحال و بختیاری

۸۳۱ دستگاه ناوگان عمومی حمل‌ونقل مسافر و کالا در استان چهارمحال و بختیاری نوسازی شد.

کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۲۸ کیلومتر از قطعه دوم محور اصلی بخش پاتاوه _دهدشت که تا بخش لوداب ادامه دارد آماده بهره‌برداری است.

خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود گفت: ۳۰ پروژه عمرانی سال ۹۵ برای پیشرفت شهر جدید بینالود آغاز شده یا به بهره‌برداری رسیده که این حجم عملیات معادل عملیات عمرانی چهار سال قبل در این شهر بوده است.

یزد

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد مهمترین فعالیت‌های اداره کل راه و شهرسازی استان در سال ۹۶ را تشریح کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی یزد با بیان این که برخی از طرح‌های اجرایی این اداره کل محرک توسعه شهری هستند، گفت: اجرای طرح‌های حمل‌ونقل ترکیبی اولویت اجرایی مدیریت توسعه شهری استان یزد است.

اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در تکمیل واحدهای مسکن مهر جزء ۱۰ اداره کل موفق کشور است که مورد تشویق وزارتخانه نیز قرار گرفته‌ایم.

خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از اجرای ۱۵۶ کیلومتر بزرگراه در استان تا پایان نیمه نخست امسال خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی با اشاره به اجرای ۱۶ پروژه اقتصاد مقاومتی در این استان به طول کلی ۱۹۹ کیلومتر، از اتمام ۷۶درصد این پروژه‌ها برابر با ۱۵۱کیلومتر خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در اولین جلسه شورای مسکن گفت: ۱۴۸۹ واحد مسکن مهر خراسان جنوبی امسال آماده بهره‌برداری و افتتاح است.

کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۵۶۰ کیلومتر بزرگراه در مدت فعالیت دولت یازدهم در استان کرمان احداث شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی از روند احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان سینا در شهر زرند بازدید کرد.

زنجان

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: موضوع ایمنی در حمل و نقل جاده‌ای همواره از اهمیت خاصی برخوردار است و کاهش آمار تصادفات و میزان خسارت‌های وارده این موضوع را تائيد می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با حضور در شهرستان‌های سیل‌زده (ماهنشان و خدابنده) از تخریب راه‌های ارتباطی اصلی و روستایی و همچنین از آب‌گرفتگی چندین روستا و خسارت کلی به مزارعه و باغات این شهرستان‌ها خبر داد.

مازندارن

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به تعیین ۱۵ محله هدف بازآفرینی شهری در این استان از برنامه‌ریزی برای تکمیل برنامه‌های بهسازی در شش محله اولویت‌دار خبر داد.

مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از برنامه‌ریزی برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه ۳۳۶ واحدی باغ خلج در بافت فرسوده اراک تا پایان سال جاری خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی آخرین وضعیت تهیه طرح‌های جامع ۶ شهر این استان را اعلام کرد.

تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد:‌ تعداد بالای پروانه ساختمانی که در سال ۹۱ در تهران صادر شد هرگز تکرار نخواهد شد و اگر سرمایه‌گذاران خود را برای چنین روزی آماده می‌کنند، باید روش اصلاحی در نظر گرفته شود./

نظر شما