شناسهٔ خبر: 3830 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در دهه فجر ؛

افتتاح دو هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر سیستان و بلوچستان در دهه فجر

مسکن مهر سیستان و بلوچستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از افتتاح دو هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر این استان طی دهه فجر امسال خبر داد.

مسعود مالکی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: در دهه فجر امسال افتتاح ۱۲ پروژه در چهار حوزه راهداری، راهسازی، مسکن مهر و فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در دهه فجر امسال، دو هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر با اعتبار حدود ۹۶۰ میلیارد ریال ساخته شده و اکنون آماده افتتاح است. ۵۰ درصد اعتبارات این پروژه‌ها از محل تسهیلات یارانه‌ای و ۵۰ درصد باقیمانده نیز از محل آورده متقاضیان در شهرهای زاهدان، خاش و سراوان تامین شده است.  

مالکی اظهار کرد: امسال در حوزه راهداری ۸۲ کیلومتر روکش آسفالت با اعتباری بالغ بر ۱۰۶ هزار و ۴۰۳ میلیون ریال، روکش آسفالت راه‌های روستایی به طول ۷۷ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۲۱ میلیارد ریال، ترمیم و درزگیری ۸۰ کیلومتر با اعتباری ۱۴۸ هزار و ۷۳ میلیون ریال و بهسازی و تجهیز سه باب راهدارخانه با زیر بنای ۵۸۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر سه هزار و ۷۵۰ میلیون ریال افتتاح و به بهره برداری می‌رسند.  

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه راهسازی احداث راه فرعی خاش – پسکوه به طول هفت کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۵ هزار میلیون ریال و احداث راه روستایی به طول ۹۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان در قالب ۳۴ پروژه افتتاح می‌شوند.  

به گفته وی احداث پارک اداری شهرستان زهک فاز یک با زیربنای دو هزار و ۷۶۷ متر مربع با اعتبار هزینه شده ۳۰ هزار میلیون ریال، احداث ساختمان ثبت احوال شهر آشار شهرستان مهرستان با زیربنای ۲۱۰ مترمربع با اعتبار هزینه شده دو هزار و ۵۳۰ میلیون ریال، احداث ساختمان کتابخانه گلشهر شهر چابهار با زیربنای ۳۰۲ متر مربع با اعتبار هزینه شده دو هزار و ۹۱۸ میلیون ریال، احداث ساختمان انتقال خون شهرستان زابل با زیربنای ۲۸۹ متر مربع و اعتبار هزینه شده دو هزار و ۷۵۰ میلیون ریال، احداث خانه عالم شهرستان زاهدان با زیربنای ۸۵ مترمربع با اعتبار هزینه شده یکهزار میلیون ریال از دیگر پروژهای قابل افتتاح در استان سیستان و بلوچستان هستند.

مالکی با یادآوری دو پروژه قابل افتتاح دیگر در استان سیستان و بلوچستان گفت: اکنون بیمارستان ۴۸ تختخوابی زهک با زیر بنای پنج هزار متر مربع و قطعه هفت بزرگراه زابل -زاهدان به طول ۲۸ کیلومتر تکمیل شده است. /

نظر شما