شناسهٔ خبر: 38560 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بنچاری:

بهره‌برداری از پایانه صادراتی مواد معدنی بندر بوشهر در نیمه نخست سال جاری

محمدمهدی بنچاری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به طول ۵۰۰ متری اسکله پایانه صادراتی مواد معدنی بوشهر، مشارکت بیشتر بخش خصوصی را لازمه فعال‌شدن بخش صادرات بیان‌کرد و از آمادگی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای حمایت از صادرکنندگان کالا در بنادر استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر، با هدف ارتباط موثر و تعامل بیشتر با صاحبان کالا، نشست مشترکی با حضور مسئولان اتاق بازرگانی استان بوشهر و ایران، فعالان اتاق بازرگانی و صادرات استان بوشهر برگزار شد.

در این نشست، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گزارش کاملی از عملکرد اداره کل در ارتباط با صادرات و برنامه‌های مرتبط در توسعه زیرساخت‌های دریایی و بندری ارایه نمود.

بنچاری، مشارکت بیشتر بخش خصوصی را لازمه فعال‌شدن بخش صادرات بیان کرد و از آمادگی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای حمایت از صادرکنندگان کالا در بنادر استان خبر داد.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: اجرای پروژه پایانه صادرات موادمعدنی استان بوشهر از جمله پروژه‌های مدنظر اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در راستای توسعه صادرات استان است که با تدابیر پیش‌بینی شده از سال گذشته زمینه اجرای آن فراهم شده است.

بنچاری با اشاره به طول ۵۰۰ متری اسکله پایانه صادراتی مواد معدنی بوشهر، بیان کرد: این پایانه شامل ۲ پست اسکله برای شناورهای کوچک و ۲ پست اسکله برای شناورهای بزرگ است.

محمد مهدی بنچاری افزود: اجرای این پروژه و روند احداث آن وضعیت مطلوبی دارد. براساس برنامه زمان‌بندی مقرر شده این پروژه در نیمه نخست سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد. میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای پایانه صادراتی مواد معدنی بندر بوشهر ۱۹۰ میلیارد ریال است که از طریق جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت پذیرفته است.

نظر شما