شناسهٔ خبر: 39563 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

تردد بیش از ۳ میلیون مسافر در دو ماه نخست سال از فرودگاه مهرآباد/ رشد ۱۲درصدی در ارسال و پذیرش بار در همین زمان

فرودگاه مهرآباد- باند فرودگاه فرودگاه مهرآباد در٢ ماه اول سال ٩٦، ميزبان ٢٤١٥٩پرواز و تعداد٣ میلیون مسافر بوده که نسبت به زمان مشابه پارسال٧٪ ‏افزایش در تعداد پروازها و ١٠٪‏ رشد در تعداد مسافر داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه مهرآباد رستمی مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: مهرآباد به‌عنوان فرودگاه پایتخت رکورددار بیشترین پرواز است.

وی بابیان اینکه فرودگاه‌ها با ارزش‌ترین زیرساخت‌های پیشرفت جوامع به‌حساب می‌آیند و آمار ترافیکی هر کشور بیانگر میزان توسعه اقتصادی و اجتماعی آن کشور است ادامه داد: در دو ماه اول سال ۹۶ در فرودگاه مهرآباد ۲۴ هزار و ۱۵۹ پرواز انجام‌شده است که با این تعداد نشست‌وبرخاست ۳ میلیون نفر مسافر جابه‌جاشده‌اند .

وی توضیح داد: نسبت به سال گذشته در همین زمان در نشست‌وبرخاست ۷% افزایش و در تعداد مسافر ۱۰% افزایش داشته است.

رستمی بیان نمود: با این تعداد پرواز تقریباً ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار کیلوگرم بارجا به‌جا شده است که در این قسمت نیز نسبت به سال گذشته در همین زمان ۱۲% ارسال و پذیرش بار نیز افزایش داشته است.

براساس این خبر بیش از ۸۰% کل پروازها به ترتب از ۸ فرودگاه مهرآباد، مشهد، امام خمینی (ره)، شیراز، اصفهان، اهواز، کیش و تبریز انجام پذیرفته است.

نظر شما