شناسهٔ خبر: 39974 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد:

جزئیات هشتاد و ششمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور/ بررسی مشکلات مربوط به فرآیند تحویل موقت آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها

جلسه هشتاد و ششمین نشست کمیسیون ایمنی راههای کشور با دستور کار بررسی برنامه دستگاهها در خصوص ایام تعطیلات عید فطر و سفرهای تابستانی به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هشتاد و ششمین نشست کمیسیون ایمنی راههای کشور با مشارکت اعضاء به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار و پس از بحث و بررسی پیرامون دستورکار، جمع‌بندی‌های زیر حاصل شد:

خلاصه مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌ها به تفکیک انجام‌شده در دست پیگیری و انجام‌نشده ارائه و مقرر گردید با مشخص شدن تعداد هر یک از آن‌ها، گزارش دستگاه‌های مسئول در هریک از موارد اخذ گردد.

موضوع واژه‌نامه مصادیق تصادفات ترافیکی و نتایج استعلام اخذشده از سازمان جهانی بهداشت توسط وزارت بهداشت ارائه و مقرر گردید موارد مبهم و مورد اختلاف سازمان‌های مربوطه در جلسات کارگروه ویژه موردبررسی مجدد قرار گیرد.

موضوع مشکلات مربوط به فرایند تحویل موقت آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها ارائه شد و خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در این جلسه به ارائه توضیحاتی در خصوص بروکراسی موجود در روند تایید ایمنی آزادراهها پرداختند.

با توجه به اینکه در حال حاضر هنگام تحویل موقت راه‌ها تیمی متشکل از نمایندگان سازمان راهداری و پلیس نسبت به انجام این کار مبادرت می‌ورزند، ضمن تأکید ویژه بر ضرورت اجرای اصول بازرسی ایمنی در مراحل طراحی راهها، مقرر شد فرایند کار و همچنین چک‌لیست مواردی که باید مورد بازدید قرار گیرند، توسط کارگروه کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن به کمیسیون ارائه گردد.

 خلاصه گزارش برنامه دستگاهها در خصوص ایام تعطیلات عید فطر و سفرهای تابستانی ارائه و مقرر شد ضمن پیگیری اجرای مصوبات کارگروه اعمال مقررات و عملیات ترافیکی، تمهیدات لازم برای اعمال محدودیت‌ها بر مبنای روند افزایش تردد در شبکه راه‌ها به صورت بر خط توسط پلیس صورت پذیرد.

نظر شما