شناسهٔ خبر: 40533 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

علی اوسط هاشمی:

ضرورت ارتقای صنعت گردشگری در سیستان و بلوچستان/ ایران باید مرجع ورود کشتی‌ها در منطقه شود

علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر ضرورت ارتقای صنعت گردشگری در این استان، گفت: بدون شک ارتقای حوزه گردشگری موجب توسعه پایدار در استان و منطقه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی‌اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه اقتصاد مقاومتی این استان که امروز ۱۵ تیرماه با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در استان در حال برگزاری است ضمن تاکید بر اهمیت گسترش صنعت گردشگری در این منطقه، گفت: قطعا با معرفی استان در سطح کشور و توسعه این بخش، شاهد ایجاد توسعه پایدار در منطقه خواهیم بود که بدون شک این امر با همکاری بخش های مرتبط به ویژه بخش حمل و نقل هوایی محقق خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش ظرفیت بندر چابهار از ۲.۵ به ۸.۵ میلیون تن، بیان کرد: خوشختانه در سال گذشته پس از برجام، موفق به واردات بخشی از تجهیزات بندری شدیم که اتفاقی نادر و بزرگ در این بخش به شمار می رود.

به گفته وی، امروز پس از رسیدن به این ظرفیت بالا در چابهار باید به سراغ پیشبرد مسائل نرم افزای در استان رفته و سیستان و بلوچستان را تبدیل به یک مقصد گردشگری کنیم.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که تلاش داریم تا نقش مرجعیت ایران را در ورود کشتی ها در منطقه فراهم کنیم، گفت: خوشبختانه پس از سفر ریاست جمهوری به کشور پاکستان توانستیم دو پایان رسمی دیگر علاوه بر پایانه های میلک و میرجاوه برای استان ایجاد کرده و از چهار دروازه رسمی در منطقه بهره ببریم.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین ادامه داد: قطعا با ایجاد دیپلماسی خاصی بین ایران و کشورهای همسایه نیاز داشته و باید خط ریلی بین گوادر و چابهار احداث کنیم چرا که از این طریق می توانیم اهداف کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب را محقق کنیم.

اوسط هاشمی در پایان تاکید کرد: بدون شک اگر بندر، نقش خود را در یک استان به طور کامل ایفا کند می تواند قامت ملی استان را تا حد زیادی ارتقا بدهد. /

نظر شما