شناسهٔ خبر: 41218 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اسدآباد خبر داد:

تسطیح و رگلاژ ۳۳۷ کیلومتر از شانه راه‌های آسفالته شهرستان اسدآباد در استان همدان

شانه سازی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اسدآباد تسطیح و رگلاژ ۳۳۷ کیلومتر از شانه راه‌های آسفالته این شهرستان را بخشی از عملکرد این حوزه در افزایش ایمنی و نگهداری راه‌ها اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، ساسان رستمی ضمن اعلام خبر فوق افزود: با توجه به گشت‌های صورت گرفته از سوی پرسنل این اداره کل و شناسایی مسیرها و اجرای عملیات ایمن‌سازی راه‌های حوزه استحفاظی شهرستان اسدآباد، بیش از ۲۸۰ مورد خاک‌ریز بازدارنده در پرتگاه‌ها، پیچ‌های خطرناک و در دهانه پل‌ها نیز انجام شده است.

وی گفت: در راستای افزایش ایمنی، رنگ‌آمیزی و نصب سرعت‌گیر در تقاطع‌ها و به تعداد ۳۵ مورد، تعمیر و نصب ۴۳۰ عدد تابلوی اخطاری و انتظامی در محورهای اسدآباد به همدان، اسدآباد به کنگاور، کلیایی و چهاردولی انجام شده است.

رئیس اداره راهداری اسدآباد به قرار داشتن این محور در مسیر کربلا اشاره کرد و افزود: گردنه اسدآباد دارای پیچ و خم و شیب‌های تند و متوالی بوده و از طرفی این محور ترانزیتی و از اهمیت خاصی نیز برخوردار است و باید در بحث نگهداری راه و ایمنی جاده ایمورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: به منظور آشکارسازی و ایمن کردن ۵ نقطه حادثه‌خیز، ۲۰ مترمربع تابلوی اطلاع‌رسانی و هم‌چنین با هماهنگی پلیس‌راه شش عدد چراغ چشمک‌زن جهت آشکارسازی سایر نقاط حادثه‌خیز در محورهای شهرستان نصب شده است.

رستمی افزود: با هزینه کرد اعتباری بالغ بر یکصد میلیون تومان انواع حفاظ پل (هندریل) با ارتفاع بیش از ۳ متر روی چهار دهنه پل در محور چشمه قنداب، نعمت‌آباد و جعفرآباد نصب شده است.

وی در ادامه به اهمیت خط‌کشی راه‌های آسفالته در محورها اشاره کرد و گفت: در راستای تردد ایمن در جاده‌های شهرستان اسدآباد خط‌کشی راه‌های آسفالته در مسافتی به طول ۴۰ کیلومتر انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اسدآباد افزود: طی چهارماهه نخست امسال نیز لکه‌گیری با آسفالت گرم به مقدار ۶۷۰۰ مترمربع و به ضخامت ۵ سانتیمتر و همچنین درزگیری راه‌های آسفالته به طول ۸۸۰۰ متر در حوزه استحفاظی شهرستان اسدآباد انجام شده است.

رستمی به سایر اقدامات انجام گرفته از جمله، شانه‌سازی راه‌ها و همچنین تعدیل شیب شیروانی به طول ۱۰ کیلومتر اشاره کرد و گفت: این کار سبب افزایش ضریب ایمنی در جاده‌ها شده و به طور چشمگیری در کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای مؤثر است.

وی در ادامه به اجرای آسفالت رگلاژی در محور روستای چهاردولی با آسفالت گرم به مقدار بیش از ۲۵۰۰ مترمربع اشاره کرد و گفت: راهداری توجه ویژه‌ای در حوزه نگهداری محورهای روستایی دارد و می‌کوشد تا خدمات مناسبی در حوزه راه‌ها به ساکنین این مناطق ارائه دهد.

نظر شما