شناسهٔ خبر: 41330 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد:

ثبت بیش از ۱۲ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان

ترددشمار مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان از ثبت بیش از ۱۲ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان در تیرماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اعلام این خبر گفت: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با ۵۸ دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین‌شهری استان، در تیرماه امسال تعداد ۱۲.۸۰۲.۱۳۴ تردد وسیله نقلیه در ۳۱ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (۶۲ مسیر به‌صورت رفت و برگشت) ثبت شده است و در این مدت تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود ۵۳۹ میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه ۱۴ ام کشور را داراست. بیشترین تردد در آزادراه زنجان-قزوین (خروجی استان) با ۵۷۸.۳۰۹ تردد و محور ابهر-خرمدره با ۳۸۱.۰۵۴ تردد و کمترین تردد در محور گرماب- زرینه‌رود با ۲۰.۸۲۴ جابجایی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ۲۱ درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است (با ۲.۶۲۷.۰۰۸ وسیله نقلیه سنگین). در حالی که میانگین کشوری ۱۴ درصد بود و استان زنجان در رتبه ۷ ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان بیان کرد: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، ۲۷۴ وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است. میانگین کشوری این نرخ در این مدت ۳۶۹ وسیله نقلیه است. استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه ۱۵ را در کشور داراست. 

نرخ جریان تردد وسایل نقلیه سنگین در کل محورهای مواصلاتی استان زنجان در این مدت ۵۸ وسیله نقلیه سنگین در ساعت بوده است. در حالی که میانگین کشوری این نرخ ۵۱ وسیله نقلیه سنگین بوده و استان زنجان رتبه ۱۱ را در کشور داراست.

دست‌نشان یادآور شد: در مجموع محورهای مواصلاتی استان در تیرماه گذشته روز جمعه ۹ تیر بیشترین ترافیک روزانه در جاده‌های استان با حدود ۶۲۲.۰۰۰ وسیله نقلیه ثبت شد و کمترین تردد نیز در تاریخ شنبه ۳ تیر با حدود ۲۸۲.۰۰۰ جابجایی در جاده‌های استان بود.

نظر شما