شناسهٔ خبر: 4173 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری اداره راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

برنامه‌های اداره راه و شهرسازی اصفهان برای ارتقاء ایمنی راه‌‌های استان

جاده مدیر راهداری راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: طی ۹ ماهه نخست سال جاری مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار با هدف ارتقاء ایمنی راه‌های استان هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، فرزاد دادخواه با اشاره به هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی انجام شده برای ارتقای ایمنی راه‌های استان اصفهان گفت: این اقدامات شامل آرام‌سازی ترافیک و آشکارسازی ۲۷ نقطه پرحادثه، تهیه و نصب ۱۵ هزار عدد تابلوی تایید کننده مسیر (اطلاعاتی و گردشگری) مسیرنما، جهت‌نما و تابلوهای دوربرگردان و ایمن‌سازی ۶۰ دماغه خروجی راه‌ها و نواحی پربرخورد است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: اجرای بالغ بر چهار هزار کیلومتر خط‌کشی، تعمیر و نصب و اجرای حفاظ بتنی (نیوجرسی) و حفاظ فلزی (گاردریل) در طول ۶۰ کیلومتر، اجرای شیار لرزاننده و هشدار دهنده در طول ۷۵ کیلومتر و مهار یک هزار و ۹۸۲ مورد سرحفاظ گاردریل در زمین به منظور ایمن‌سازی از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.

دادخواه اظهار کرد: برای شناسایی نقاط و مقاطع پرحادثه در سطح استان عملیات ممیزی ایمنی راه‌ها در طول ۱۴۰۰ کیلومتر انجام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به تردد بسیار زیاد وسایل نقلیه در محورهای استان و سرعت بالای برخی رانندگان، با انجام عملیات فوق و ایجاد شیار لرزاننده طولی و عرضی در مسیرها و همچنین اصلاح یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر شیب شیروانی در محورهای مواصلاتی، ضمن کاهش سرعت، احتمال وقوع حوادث رانندگی نیز کاهش داده شود./

نظر شما