شناسهٔ خبر: 41991 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد :

برآورده شدن آرزوی ۴۰ ساله در دولت تدبیر و امید/ افتتاح بیش از ۱۵۰۰۰ کیلومتر راه هوایی جدید در دو سال اخیر/ وجود ۱۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در دست احداث و بهره‌برداری

رحمت‌اله مه‌آبادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور گفت: در دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته یکی از آرزوهای دیرینه و بیش از چهل سال گذشته برای اصلاح ساختار هوایی کشور اتفاق افتاد و شبکه راه‌های هوایی کشور گسترده تر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ رحمت اله مه آبادی در حاشیه بازدید از فرودگاه یاسوج در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیاست اصلی دولت توسعه همه جانبه در کشور با تاکید بر مناطق کمتر برخوردار است، اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد یکی از نقاط هدف شرکت فرودگاه های ایران است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ، مه آبادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت با تاکید بر اینکه بستر توسعه فرودگاه است، عنوان کرد: توسعه حمل و نقل هوایی مورد توجه دولت و وزارت راه و شهرسازی است.

وی با اشاره به اینکه محدودیت تایپ؛ یکی از مشکلات فرودگاه یاسوج است، بیان کرد: بدون شک، جابه جایی زندان مرکزی یاسوج نقش مهمی در رفع این محدویت ایجاد می‌کند.

مه آبادی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک قطب گردشگری شناخته شده است، گفت: مهم‌ترین ابزار برای رشد صنعت گردشگری، توسعه ظرفیت ناوگان حمل و نقل هوایی در استان است.

وی با بیان اینکه پروژه تطویل باند فرودگاه یاسوج مربوط به گذشته است، اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی خواستار تسریع در روند اجرای این پروژه شد و ما مسئولیت اجرای آن را بر عهده داریم.

مه آبادی با تاکید بر اینکه کار توسعه در حال اتمام است، گفت: با توجه به موقعیت خاص این فرودگاه باید دره‌ای را که خط القعر ۲۷ متری داشت، پر می‌کردیم که استاندار همکاری مطلوبی در این زمینه داشت و این مشکل اکنون برطرف شده است.

به نقل از خبرگزاری تسنیم از یاسوج، رئیس هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم که باند فرودگاه در سال ۹۶ عملیاتی و پروازها آغاز شود.

وی با بیان اینکه استاندار خواستار تسریع در بهره‌برداری از این پروژه است، گفت: دو برنامه برای شروع به کار فرودگاه وجود دارد که در اوایل شهریو ماه، امید است که ایرلاین‌ها کمک کنند که مسائل بازرگانی حل شود و بتوان پذیرش هواپیما بر اساس تایپ قبلی را داشت و بعد از یک ماه تا ۴۵ روز بعد، طرح به طور کامل به بهره‌برداری برسد و تایپ بالاتر و متوسط در فرودگاه توان نشستن داشته باشد.

مه آبادی با تاکید بر اینکه پمشکلات این پروژه بیشتر در حوزه فنی بود، اظهار کرد: ۴۰ میلیارد تومان برای این طرح اعتبار تخصیص داده شد.

وی گفت: یکی از موانع اصلی برای بهره‌برداری از این فرودگاه، جابه جایی زندان شهر یاسوج است که امیدواریم با حمایت‌های دولت و استان این امر محقق شود که تاخیر در این اقدام، بر بهره‌برداری و عملکرد فرودگاه تاثیر دارد.

مه آبادی با اشاره به اینکه ۸ مانع از ۱۴ مانع پیش روی فرودگاه برداشته شده است، عنوان کرد: فرودگاه یاسوج با تحقق توسعه و تکمیل این پروژه محدودیتی برای پذیرش تایپ های متوسط ندارد.

وی با اشاره به توسعه فرودگاه‌های کشور گفت: ۵۴ فرودگاه کشور همه کارگاه سازندگی هستند و در دو سال گذشته و با احتساب امسال نزدیک به هزار میلیارد پروژه در دست بهره‌برداری داریم و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در حال ایجاد است.

مه‌آبادی گفت: در دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته، یکی از آرزوهای دیرینه و بیش از چهل سال گذشته برای اصلاح ساختار هوایی کشور اتفاق افتاد و شبکه راه‌های هوایی کشور گسترده تر شد.

وی اظهار کرد: بیش از ۱۵ هزار کیلومتر راه هوایی جدید در این دو سال افتتاح شد و یکی از بهره‌های آن پذیرش ترافیک هوایی کشور قطر بود.

مه آبادی با اشاره به تامین تجهیزات در این راه‌ها گفت: در تمامی سه حوزه راداری، ارتباطات و کمک ناوبری اقدامات خوبی انجام شده است ‌و خرید در حوزه ارتباطات انجام و عملیات نصب انجام می‌شود و تا یک سال آینده همه سامانه‌ها نوسازی می‌شود.

نظر شما