شناسهٔ خبر: 42102 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عفیفی پور تشریح کرد:

جابجایی کالا در بنادر هرمزگان به مرز ۳۴ میلیون تن رسید/ ترابری ۷.۷ میلیون نفر سفر دریایی

بندر مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ثبت رقم بیش از ۳۳ میلیون تن تخلیه و بارگیری انواع کالا و ترابری ۷.۷ میلیون نفر سفر دریایی در کارنامه عملیاتی بنادر تجاری و مسافری این استان طی چهار ماه اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان طی چهار ماهه نخست سال ۹۶ اظهار کرد: طی این مدت، در مجموع ۳۳ میلیون و ۷۹۷ هزار و ۸۱۱ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد.

وی با اشاره به افزایش هشت درصدی عملیات جابجایی کالای غیرنفتی در بنادر این استان، افزود: از مجموع عملیات انجام شده، ۲۲ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۷۶ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۱۱ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۷۳۵ تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

ترانشیپ کالا دو برابر شد

عفیفی پور گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری، بالغ بر یک میلیون و ۱۹۳ هزار و ۹۸۵ تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر ترانشیپ شد که ثبت رشد ۱۲۴ درصدی، نشانگر افزایش بیش از دو برابری این بخش از عملیات است.

رشد مثبت صادرات غیرنفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان طی سال ۹۶ را ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار و ۳۶۵ تن با رشد مثبت یک درصدی اعلام کرد.

وی از واردات ۳ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۲۶۴ تن و کابوتاژ دو میلیون و ۹۱۸ هزار و ۵۰۶ تن از این‌گونه کالاها خبر داد.

ترانزیت غیرنفتی ۲۷ درصد افزایش یافت

عفیفی پور همچنین از رشد ۲۷ درصدی ترانزیت سخن به میان آورد و افزود: طی این مدت، یک میلیون و ۹۶۰ هزار و ۷۴۴ تن انواع کالای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری استان ترانزیت شد.

این مقام مسئول حجم صادرات فرآورده‌های نفتی از ابتدای سال تاکنون را ۳ میلیون و ۹۸۱ هزار و ۷۰۹ تن و کابوتاژ این گونه محموله‌ها را ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۶۱۵ تن اعلام کرد و گفت: طی این مدت، ۲۵ هزار تن از این‌گونه کالاها ترانزیت و ۹۹۸ هزار و ۴۱۸ تن از فرآورده‌های نفتی وارد شد.

رونق ۳۶ درصدی در عملیات کانتینری

وی با اشاره به فعالیت پیشرفته‌ترین بندر کانتینری کشور در مرکز استان هرمزگان، بیان کرد: طی این مدت، بالغ بر ۹۱۸ هزار و ۷۱۱ TEU کانتینر در مجموعه بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که رشد ۳۶ درصدی را در این زمینه شاهد بودیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی سال جاری را ۱۱ هزار و ۷۲۵ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، یک هزار و ۵۹۴ فروند کشتی بالای هزار تن و ۱۰ هزار و ۱۳۱ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته‌اند.

ترابری ۷.۷ میلیون نفر سفر دریایی

عفیفی پور همچنین جایگاه ویژه این استان به عنوان پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران را یادآور شد و گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای مردادماه، ترابری ۷ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۹۹۰ نفر سفر در بنادر مسافری این استان به ثبت رسید.

نظر شما