شناسهٔ خبر: 43028 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

عملکرد مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی:

اعمال تغییرات ساختاری در ادارات‌کل راه و شهرسازی استان‌ها/ تدوین سند برنامه نیروی انسانی منطبق با نقشه راه اصلاح نظام اداری

ساختمان وزارت راه یکی از اقدامات مرکز توسعه و سیاست‌های راهبری وزارت راه و شهرسازی بررسی و تدوین برنامه تغییرات ساختاری ادارات‌‌کل راه و شهرسازی بر اساس نقشه راه اصلاح نظام اداری بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی در بخشی از گزارش عملکرد خود در دولت یازدهم به تغییرات ساختاری ادارات کل راه و شهرسازی اشاره کرده است.

در این راستا این مرکز به تهیه و تنظیم نمودار سازمانی و تشكیلات تفصیلی جدید وزارت راه و شهرسازی، شركت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و واحدهای استانی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در اجرای مواد ۲۹ و ۳۱ قانون مدیریت خدمات كشوری و اخذ تأییدیه و تصویب آنها از سازمان اداری و استخدامی كشور اقدام کرده و نمودار سازمانی و تشكیلات تفصیلی جدید ادارات‌كل راه و شهرسازی استان‌ها تهیه و برای تصویب به سازمان اداری و استخدامی كشور ارسال شده است.

همچنین تمام پست‌های سازمانی، نیروی انسانی، امكانات و تجهیزات راهداری، از واحدهای استانی وزارت راه و شهرسازی به واحدهای استانی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای كشور منتقل شده است.

مرکز توسعه و سیاست‌های راهبری وزارت راه و شهرسازی پیشنهادهای اصلاحی رسته‌ها و رشته‌های شغلی پست‌های سازمانی ادارات‌كل راه و شهرسازی استان‌ها را بررسی و اطلاعات و آمارجامع نیروی انسانی ادارات‌كل راه و شهرسازی استان‌ها را با توجه به انتزاع وظایف حوزه راهداری و الحاق آن به ادارات‌كل استانی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای كشور مطالعه کرده است.

همچنین اطلاعات ساختمان‌ها و فضاهای اداری ستاد، ادارات‌كل راه و شهرسازی استان‌ها  و سازمان‌ها و شركت‌های تابعه ( به استناد ماده۳۹ قانون مدیریت خدمات كشوری) جمع‌آوری و اقدامات لازم جهت ثبت اطلاعات مأخوذه در سیستم نرم‌‌افزاری سافا انجام شده است.

این مرکز امور مربوط به برگزاری آزمون‌های استخدامی و پیگیری مجوز تبدیل وضعیت استخدامی كاركنان غیر رسمی دارای كارنامه آزمون ادواری ستاد و ادارات‌كل راه و شهرسازی استان‌ها را انجام داده و با مراجع ذیربط سازمان اداری و استخدامی كشور برای افزایش فوق‌العاده سختی شرایط محیط كار برای مشاغل حوزه راهداری مکاتبه کرده است. ضمن اینکه اطلاعات مربوط به خروج نیروی انسانی در طول برنامه پنجم توسعه كشور و پست‌های بلاتصدی ادارات‌كل راه و شهرسازی استان‌ها جهت تخصیص سهمیه استخدامی مربوط جمع‌آوری و ارسال شده است.

یکی دیگر از اقدامات مرکز توسعه و سیاست‌های راهبری وزارت راه و شهرسازی، تحلیل و بررسی وضعیت نیروی انسانی ادارات‌كل راه و شهرسازی استان‌ها، سازمان‌ها و شركت‌های تابعه ( عرضه و تقاضای نیروی انسانی ) براساس كاربرگ‌های ضمیمه بخشنامه شماره ۱۳۵۹۸/۹۲/۲۰۰ ۱۳۹۲ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور است. همچنین وضعیت نیروی انسانی حوزه مدیریت راهداری ادارات‌كل راه و شهرسازی استان‌ها را جهت انتقال به حوزه‌های استانی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای كشور  را بررسی و جمع‌بندی نهایی و گزارش آن را  تقدیم وزیر راه و شهرسازی کرده است.

همچنین در این راستا می‌توان به تدوین سند برنامه نیروی انسانی وزارت متبوع، منطبق با استراتژی‌های تبیین شده در برنامه‌های عملیاتی سه ساله نقشه راه اصلاح نظام اداری كشور و ارائه به سازمان اداری و استخدامی كشور جهت سیر مراحل تصویب اشاره کرد.

نظر شما