شناسهٔ خبر: 47253 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

فعاليت همه پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی استان اردبیل

نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: علیرغم مشکلات منابع مالی، هیچ یک از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی استان اردبیل تعطیل نشده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه شورای اداری بخش خورش رستم شهرستان خلخال که با حضور استاندار اردبیل، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد با اعلام بیان این مطلب افزود: علیرغم مشکلات منابع مالی و بدهی ۱۵۰ میلیارد تومان به پیمانکاران نگذاشتیم هیچ یک از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی در سطح استان تعطیل شود.

وی همچنین گفت: بهسازی محور هشجین – سرچم به طول ۱۳ کیلومتر بوده که ۱۱/۵ کیلومتر از مطالعات مسیر انجام شده و پیمانکار انتخاب و مبلغ ۷/۵ میلیارد تومان با پیمانکار پروژه عقد قرارداد گردیده است و در ۱/۵ کیلومتر باقی‌مانده آن حذف پیچ بسیار خطرناک رفع شده و آسفالت لایه اول انجام و سال آینده لایه دوم را اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل بیان کرد: در این پروژه ۳/۵ کیلومتر از مسیر را به خاطر شیب بالای ۸ تا ۱۳ درصد واریانت دادیم و بقیه مسیر را بهسازی و تعریض خواهیم کرد.

حیدری به اعتبارات پروژه اشاره کرده و افزود: اعتبارات زیرسازی بهسازی محور هشجین – سرچم از محل استانی و روکش آسفالت از منابع ملی می‌باشد و امیدواریم فرمانداری شهرستان خلخال در اعتبارات سال بعد به پروژه‌های راه و شهرسازی نظر ویژه داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل ادامه داد: محور برندق – جعفرآباد شهرستان خلخال به طول ۱۷ کیلومتر بوده که ۶/۵ کیلومتر بهسازی و آسفالت گردیده و در ۱۰/۵ کیلومتر باقیمانده پیمانکار انتخاب شده و زیرسازی و پل‌سازی به اتمام رسیده و آسفالت این پروژه در صورت تأمین اعتبارات لازم در سال آینده به اتمام خواهد رسید.

حیدری تصریح کرد: هرچه زیرسازی ما بیشتر از اعتبارات استانی انجام دهیم به همان اندازه می‌توانیم منابع بیشتری را از اعتبارت ملی برای روکش‌های آسفالتی بیاوریم.

وی در خصوص پروژه کلور – درام گفت: در این پروژه ۲ تا پل خاص داریم که برآورد اولیه آن را تهیه کردیم و به‌زودی پیمانکار را انتخاب نموده و در کنار این ۲ پل یک مورد مناقصه به مبلغ ۴۶۰ میلیارد ریال در قطعه اول گذاشتیم که به زودی پیمانکار آن انتخاب خواهد شد و علی‌رغم این، پیمانکاری که در این پروژه فعال بوده با وجود نزدیک به ۵۰ میلیارد ریال طلب همچنان به کارش در این پروژه با جدیت ادامه می‌دهد.

نظر شما