شناسهٔ خبر: 47719 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرهنگ عباس‌نژاد اعلام کرد؛

رفع تعرض و تصرف اراضی ملی و دولتی/ اجرای ۶۳ فقره حکم قضایی

علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت اراضی ملی و دولتی ضمن تشریح اقدامات یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی در آذرماه سال جاری از تشکیل ۸۵ فقره پرونده، اجرای ۶۳ مورد حکم قطعی و رفع تعرض و تصرف ۲۱۳ مورد به اراضی ملی و دولتی خبر داد.

سرهنگ عباس‌نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص مجموعه اقدامات آن یگان، رفع تعرضات و تصرفات اراضی دولتی و ملی در آذرماه سال جاری  به ارائه آمار پرداخت و گفت: طی ماه گذشته، ۲۱۲ گشت خودرویی، ۱۳۶ گشت موتورسیکلت در سطح کشور فعال و مشغول به گشت زنی بودند.

عباس‌نژاد افزود: طی ماه گذشته (آذرماه۹۶)، ۲۹۱ گزارش مردمی نیز از سوی فرماندهان با تعاملی که با معتمدین در شهرها و شهرستان‌های کوچک‌تر داشتند از مردم دریافت شد که در رابطه با آن گزارشات، اقدامات مناسبی نیز انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی با تاکید بر این مطلب که اگر گزارشات به موقع انجام شود از تصرفات جلوگیری بعمل خواهد آمد، گفت: در بحث گزارشات مردمی تهران بزرگ با ۳۹ فقره گزارش، بالاترین دریافت گزارشات مردمی را داشته است. همچنین در ماه گذشته، ۱۴۶ فقره اوراق قضایی به صورت واقعی و حقیقی در رابطه با موضوعات حقوقی با دوایر حقوقی استان‌ها به سرانجام رسید.

وی همچنین افزود: ۸۵ فقره تشکیل پرونده و ۶۳ فقره احکام قطعی که عموما مربوط به سنوات قبل بود و شامل رفع تصرف، قلع و قمع و حتی تخلیه منازل سازمانی می‌شد در ماه گذشته توسط فرماندهان یگان حفاظت انجام شد که اجرای ۶۳ فقره حکم قضایی برای ۶۳.۴ هکتار بوده و ارزش آنها نیز ۱۲ میلیاردتومان برآورد شده است.

سرهنگ عباس‌نژاد یادآور شد: در ماه گذشته یگان حفاظت، یکهزار و ۱۸۷ نفر از نیروهای یگان حفاظت را برای حفاظت و صیانت از اراضی ملی و دولتی به کار گرفت و در اجرای احکام نیز در ماه گذشته از ۶۷۵ نفر نیروی کمکی پلیس نیز بهره گرفته شد.

به گفته فرمانده یگان حفاظت، بهترین عملکرد در بحث اجرای احکام قطعی را در ماه گذشته، استان سیستان و بلوچستان با ۱۰ فقره اجرای حکم به خود اختصاص داد.

این مقام‌مسئول در سازمان ملی زمین و مسکن همچنین خاطرنشان کرد: در ماه گذشته، ۲۲۷ مورد تعرض به اراضی دولتی و ملی در مساحتی بالغ بر ۳۵۲ هکتار در ۳۱ استان کشور، صورت گرفت که با حضور به موقع پرسنل ۲۱۳ مورد از آنها رفع تصرف شد.

وی توضیح داد: پنج مورد از آنها در استان ایلام بوده که دو مورد آنها رفع تصرف نشده و در دست اقدام است. در استان خراسان جنوبی نیز ۲ مورد رفع تعرض داشتیم که هر دو مورد آن رفع نشده است. در استان قزوین دو مورد تعرض به اراضی دولتی داشتیم که یک مورد آنها رفع شده است. در کهگیلویه و بویراحمد نیز ۲۰ مورد تعرض داشتیم که یک مورد آن رفع نشده است.

همچنین عباس‌نژاد گفت:  از ۲۲۷ مورد، ۱۱ مورد به پرونده انجامیده است و برای سایر موارد فرماندهان یگان حفاظت استان‌ها به عنوان ضابط قضایی حضور به هم رساندند و رفع تصرف صورت گرفت.

وی در ادامه افزود: یگان حفاظت ایرانشهر با ۲۱ مورد تعرض به مساحت ۸ هزار و ۷۸۰ مترمربع به ارزش ۴ میلیاردتومان بهترین اقدام را در پیشگیری از تصرف و تعرض به اراضی دولتی و ملی داشته است.  

در پایان فرمانده یگان حفاظت در مورد وضعیت تهران در رفع تعرض و تصرف، گفت: تهران در ماه گذشته، ۲۰ مورد ابلاغ قضایی، ۲ مورد قلع و قمع و اجرای ۲ مورد حکم قطعی داشت. رفع تعرض در سطح استان ۲۹ مورد بوده است که هر ۲۹ مورد با حضور به موقع رفع تصرف انجام شد.

نظر شما