شناسهٔ خبر: 48293 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات همایش آموزش ایمنی و ترافیک در مدارس خراسان شمالی/ آشنایی با رانندگی تدافعی

ایمن سازی همایش آموزش ایمنی و ترافیک در مدارس و آشنایی با رانندگی تدافعی با حضور مجریان مدارس حاشیه راه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی، در این همایش مجریان ۲۵ مدرسه حاشیه راه استان دعوت شدند. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان نقش کلیدی در حساس کردن خانواده‌ها نسبت به رعایت قوانین رانندگی دارند، گفت: هر دانش‌آموز یک معلم ایمنی در خانواده است و می‌تواند نکات ایمنی را به اولیا و والدین خود گوشزد کند.

وی با ابراز نگرانی از آمار بالای تلفات در سانحه‌های رانندگی گفت: هر ساله ۱۶ هزار نفر در این سانحه‌ها در کشور کشته می‌شوند که آمار بالایی است و باید تلاش کنیم تا با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی این آمار کاهش یابد.

بدیعی مقدم بیان کرد: معلمان سفیرانی در جهت هدایت و بازگو نمودن نکات ایمنی به دانش‌آموزان هستند و بایستی آموزش، کنترل ترافیک و مهارت در رانندگی را نهادینه نماییم.

در ادامه حامد معروف رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: امسال ایمن‌سازی ۳۴ باب مدرسه حاشیه راه‌های استان در دستور کار قرار گرفته است.

معروف اظهار کرد: امسال ایمن‌سازی آموزشی در ۲۵ باب مدرسه و ایمن‌سازی فیزیکی در ۹ باب مدرسه اجرا می‌شود.

وی افزود: ایمن‌سازی فیزیکی شامل نصب چراغ چشمک‌زن، خط‌کشی جاده و خط نوشته است و ایمن‌سازی آموزشی شامل آموزش نحوه تردد ایمن دانش‌آموزان به مدارس، افزایش دانش ایمنی ترافیک و آموختن مهارت‌های لازم در این حوزه است که با توزیع اقلام آموزشی، مانند کتاب‌های آموزشی و توزیع جلیقه‌های شبرنگ میان دانش‌آموزان همراه می‌شود.

در این همایش همچنین به موضوع آشنایی با رانندگی تدافعی پرداخته شد و عنوان گردید: رانندگی تدافعی، تمرین مهارت‌های رانندگی است که به شما اجازه می‌دهد تا زمان بیشتری برای واکنش به خطرات موجود در راه داشته باشید و هدف از رانندگی تدافعی پیشگیری از تصادفات و تخلفات رانندگی است.

نظر شما