شناسهٔ خبر: 48328 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

جعفرزاده در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

تشریح اهم فعالیت‌های سازمان هواپیمایی کشوری/ ایجاد شبکه‌های راه هوایی، تنها راه‌حل روان‌سازی در امر جذب گردشگر

رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: اکنون که سیاست اقتصادی کشور بر این استوار است که سیاست غیرنفتی جایگزین سیاست نفتی شود قطعا موضوع گردشگری و توجه به این بخش در اولویت‌ها قرار دارد، امری که تحقق آن بدون توجه به یکی از محورهای مهم و اساسی آن یعنی حمل و نقل هوایی میسر نخواهد بود.

رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح مأموریت‌ها و وظایف این سازمان در کشور اظهار داشت: وظایف سازمان هواپیمایی کشوری را این‌گونه تعریف کرده‌اند که سازمانی است حاکمیتی و نظارتی که از طرفی پاسخگوی دولت و از طرفی به عنوان عضو سازمان بین‌المللی ایکائو موظف به اجرای قوانین و مقررات جهانی است که ازسوی این سازمان برای کشور وضع می‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین تطبیق ضوابط و مقررات اجرایی دستگاه‌ها با قوانین و مقررات ایکائو جهت انجام پروازهای ایمن و سلامت را از مهمترین وظایف این سازمان برشمرد و گفت: این سازمان از سه معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل، استاندارد پرواز و توسعه مدیریت و منابع تشکیل شده است که هرکدام چند دفتر را با وظایف خاص خود تحت پوشش دارند.

به گفته وی ، دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی و مؤسسات هوانوردی و همچنین دفتر حقوقی و امور بین‌الملل از دفاتر مهم مجموعه معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل در سازمان به شمار می‌روند.

جعفرزاده ادامه داد: معاونت دیگر نیز معاون استاندارد پرواز است که چند دفتر نیز با اختیارات متفاوت را تحت پوشش دارد، از جمله صلاحیت پرواز که هرکدان از وظایف را نمایندگی می‌کنند.

قانون هواپیمایی کشوری

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین اظهار داشت: اکنون که سیاست اقتصادی کشور بر این استوار است که سیاست غیرنفتی جایگزین سیاست نفتی شود قطعا موضوع گردشگری و توجه به این بخش در اولویت‌ها قرار دارد، امری که تحقق آن بدون توجه به یکی از محورهای مهم و اساسی آن یعنی حمل و نقل هوایی میسر نخواهد بود.

این مقام مسئول با تأکید براینکه بدون شک روان‌سازی و تسهیل جذب گردشگر با ایجاد شبکه‌های راه هوایی امکان‌پذیر خواهد بود گفت: خوشبختانه این مهم در رده‌های تصمیم‌گیر کشور به باور رسیده به همین منظور بحث توسعه ناوگان و تجهیز و توسعه فرودگاه‌ها و به روزرسانی سیستم آموزش جهت استفاده از وسایل بروز بخش هوایی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است.

به گفته وی درحال حاضر تمامی بخش‌های صنعت با راهبری سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان سازمان حاکم و ناظر به این مهم پرداخته‌اند.

جعفرزاده در ادامه سخنان خود اضافه کرد: پیش از این در طول بیش از سه دهه تحت عناوین مختلف محدودیت‌هایی بر صنعت حمل و نقل هوایی اعمال شد به همین منظور فعالان صنعت را برآن داشت تا ضرورتا زمین‌گیر نشویم و سرپا بایستیم، مسئله‌ای که برای تحقق آن و ورود به رقابت‌ها چاره‌ای جز فراهم کردن بسترهای توسعه وجود نداشته  و باید به مواردی پرداخته می‌شد که قبلا در سه محور به آن اشاره شد.

این مقام مسئول در پایان تأکید کرد:  دنیای رقابت‌ها دنیای جلب رضایت مشتریان و متقاضیان این بخش است و می‌بایست به گونه‌ای عمل کرد تا بتوانیم در این دنیای پرترافیک رقابت‌ها سهم از دست رفته منطقه‌ای و جهانی خود را بازپس بگیریم که رسیدن به این اهداف خود متضمن پروسه زمانی خاصی است که انتظار می رود سازمان هواپیمایی کشوری بتواند به عنوان جزئی از بازوی توسعه کشور نقش خود را به خوبی ایفا نماید./

نظر شما