شناسهٔ خبر: 49220 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حسن پور مطرح کرد؛

وزارت راه و شهرسازی با تنگنا‌های مالی شدید مواجه است/ حضور میدانی آخوندی درهنگام بارش برف اخیر قابل توجه بود/ اکثر نمایندگان از عملکرد سازمان راهداری راضی هستند

شهباز حسن پور بیگلری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور میدانی وزیر راه وشهرسازی پس از بارش‌های اخیر در محور‌های مواصلاتی تهران گفت: وزارت راه و شهرسازی با تنگنا‌های مالی شدید مواجه است که اگر دولت پیشنهادی را در حوزه راه به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد قطعا با استقبال مجلس همراه خواهد بود.

شهباز حسن پور بیگلری عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره جلسه  فراکسیون مستقلین ولایی با وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد:  این جلسه  بسیار صمیمی و دوستانه‌ای بین وزیر راه و شهرسازی، معاونین مربوطه و فراکسیون مستقلین تشکیل شد که در آن مسائل اخیر کشور در خصوص موضوع مسدود شدن جاده‌های اطراف تهران و فرودگاه تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره وضعیت جوی نامساعد در بارش های اخیر افزود: با ارائه نظرات کارشناسی  به این جمع بندی رسیدند که یک این موضوع طبیعی و خارج از توان وضعیت کشور بوده و بارش ۷۰ سانتیمتر برف و دمای ۱۲ درجه زیر صفر در فرودگاه امام خمینی اجازه فعالیت به افراد را نمی‌داده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرودگاه مهرآباد نیز با ۳۰ سانتیمتر برف و دمای ۷ درجه زیر صفر با همین مشکل مواجه شد که با تلاش شبانه روزی مجموعه پرسنل و دست اندرکاران فرودگاه و وضعیت جاده ای، سعی شده در کوتاهترین زمان این مسائل را حل کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی مورد توجه در جلسه امروز تنگنا‌های مالی و اقتصادی وزارت راه و شهرسازی بود، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در هنگام بارش برف و سرما در شرایطی قرار داشته  که فاقد امکانات اولیه بوده  لذا شخص آقای وزیر در محل حاضر شده و با استفاده از توان پیمانکاران، تمام امکانات و بخش خصوصی را پای کار آوردند تا این مساله حل و فصل شد.

حسن پور بیگلری اظهار کرد: مقرر گردید در بحث جایگزینی ریل و مترو در چنین مواردی در بودجه تدبیری اندیشه شود تا در بحث نیاز‌های ضروری وزارت راه و شهرسازی به گونه‌ای عمل گردد که بتوان بخشی از مطالبات و مشکلات حوزه راهسازی حل و فصل شود.

وی بیان کرد: آقای حسن نیا معاون راهداری نیز در این جلسه، ضمن عذرخواهی از وضعیت به وجود آمده بیان کرد که سوال حق نمایندگان مردم است و ما باید پاسخگو باشیم که پاسخگو خواهیم بود.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در حاشیه جلسه ابراز امیدواری کرد که تدابیر به گونه‌ای اندیشیده شود تا در آینده شاهد چنین مشکلی نباشیم.

حسن پور بیگلری درباره برنامه‌های مجلس برای اصلاح بودجه ۹۷ گفت: مقرر شد آقای آخوندی در جلسه هیات دولت این مسائل و موارد را دنبال کند که اگر دولت پیشنهادی را به مجلس برای افزایش بودجه وزارت راه ارائه دهد، قطعا با استقبال مجلس همراه خواهد بود.

وی تصریح کرد: اکثر نمایندگان به خصوص حوزه استان‌ها از عملکرد سازمان راهداری کشور راضی بودند و از اقدامات اولیه‌ای که در مناطق صعب العبور انجام شده بود، ابراز رضایت کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید در چنین شرایطی همه با یکدیگر همراهی و همکاری کنیم و فهم مشترک مجلس و دولت در توجه به مسائل حمل و نقل کاملا مشهود بود و امیدوار هستیم این شروع خوبی برای همکاری‌های مجدد بین وزارت راه و شهرسازی و مجلس شورای اسلامی برای حل مسائل و مشکلات باشد.

نظر شما