شناسهٔ خبر: 4987 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین واگن پارس اراک و هواپیماسازی ایران

قطار شرکت واگن پارس اراک و هواپیما سازی ایران (هسا) تفاهم نامه همکاریهای مشترک اقتصادی امضاء کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزاره راه و شهرسازی مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک روز پنج شنبه به ایرنا گفت: این قرارداد به منظور استفاده از تجربیات شرکت هواپیما سازی ایران در طراحی مهندسی تزیینات واگن های مسافری در هفته جاری نهایی شده است.

محمد محمدی افزود: در قالب این تفاهم نامه، شرکت هواپیما سازی ایران (هسا) با بررسی وضعیت موجود تزیینات واگن های مسافری، پیشنهادات و طرحهای خود را به منظور اجرا در تولیدات جدید واگن پارس ارایه خواهد داد.

محمدی افزود: در گام نخست اجرای تعهدات ، شرکت واگن پارس اراک یک دستگاه واگن مسافری خود را به منظور اجرای تزیینات جدید در اختیار شرکت هواپیما سازی ایران قرار خواهد داد.

او ادامه داد: در صورت تایید طراحی داخلی واگن های مسافری از سوی واگن پارس، محصولات جدید این شرکت با طراحی های نوین منطبق با استانداردهای روز جهان ارایه می شود.

وی گفت: این شرکت در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی، توجه به ظرفیت های تولید داخل و بهره گیری از دانش بومی مهندسان ایرانی را در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک اظهار کرد: این شرکتبه دنبال انسجام زنجیره تولید در کشور است و با وجود ظرفیتهای خاص صنعتی در استان مرکزی، نیازهای تولیدی خود را از شبکه خوشه ریلی این استان تامین می کند.

او اضافه کرد: برون سپاری صنعتی و استفاده از کار و سرمایه ایرانی ، استراتژی جدید واگن پارس است که نیازمند تعامل و مشارکت دیگر واحدهای صنعتی استان مرکزی است.

محمدی اظهار کرد: شرکت واگن پارس هم اینک مشغول مذاکره با چندین شرکت مطرح واگن سازی دنیا برای انتقال فناوری است که با استقرار این فناوری های در آینده نزدیک شاهد بومی سازی در دیگر بخش های تولید این شرکت خواهیم بود.

او گفت: سرمایه گذاران خارجی در شرکت واگن پارس برای انتقال فناوری، هزینه دریافت نخواهند بلکه با استفاده از فاینانس( تامین مالی)، تولیدات این شرکت روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.

شرکت واگن پارس اراک یکی از واحدهای مادر تخصصی در حوزه ساخت و تعمیرات اساسی خودروهای ریلی در خاورمیانه است که در سال ۱۳۵۴ تاسیس شده است.

این شرکت در سال ۱۳۶۴ با سرمایه گذاری سازمان نوسازی صنایع ایران به یکی از زیر مجموعه های این سازمان پیوست.

واگن های مسافری، باری، ترن ست،مترو و لوکوموتیو از جمله محصولاتی است که در شرکت واگن پارس اراک تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.

نظر شما