شناسهٔ خبر: 5015 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

متولی مشخصی برای نظارت بر کیفیت مصالح ساختمانی نداریم

عزیزاله مهدیان معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از نبود متولی بررسی استاندارد کیفیت مصالح ساختمانی در کشور به منظور بررسی کیفیت مواد به کار رفته انتقاد کرد.

عزیزاله مهدیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برخی بی‌توجهی‌ها نسبت به استانداردسازی مصالح ساختمانی در کشور گفت: متولی مشخصی در کشور نیست که استاندارد مصالح ساختمانی را مورد بررسی قرار دهد. ما باید در کشور استاندارد تولید شن و ماسه داشته باشیم تا کیفیت محصولاتی مانند آجر، سیمان و بتن کنترل شود.

وی با بیان اینکه در بازسازی‌هایی که بنیاد مسکن انجام می‌دهد آزمایشگاه‌های دارای صلاحیت در منطقه فعال می‌شوند گفت: این آزمایشگاه‌ها به جز نظارت بر کیفیت مصالح روی انواع مختلف مصالح آزمایش و نمونه‌گیری انجام می‌دهند، با این حال این امکان وجود ندارد که از تمام محموله‌ها نمونه‌گیری به عمل آید. 

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در شروع بازسازی، گروه‌هایی را به کارگاه‌های موجود در منطقه اعزام و محصولات‌شان را بررسی می‌کنیم، نواقص تولیدات را تذکر داده، اعلام می‌کنیم در صورتیکه اصلاحات لازم روی مواد انجام شود محصولات‌شان برای بازسازی خریداری می‌شود.

مهدیان افزود: در تلاش هستیم که محصولات بی‌کیفیت برای بازسازی در منطقه استفاده نشود، به همین منظور محصولات کارگاه‌های منطقه مدام در حال کنترل کیفیت است.

وی با بیان اینکه نمونه مصالح بی‌کیفیت در زلزله آذربایجان اتفاق افتاد خاطرنشان کرد: در بازسازی‌ها هر جا مصالح دچار مشکل باشند آن قسمت تخریب و بار دیگر ساخته می‌شود، در صورت وقوع چنین اتفاقی خسارت از کارگاه سازنده دریافت خواهد شد./

نظر شما