شناسهٔ خبر: 50660 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مروری بر حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت:

۱۰ اقدام مؤثر شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما در دولت تدبیر و امید/ رشد ۹ درصدی اعزام مسافر در فرودگاه‎های ايران در سال ۲۰۱۷

هواپیما هما اعلام ۱۰ اقدام مؤثر شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما در دولت تدبیر و امید، خبر رشد ۹ درصدی اعزام مسافر در فرودگاه‎های ايران در سال ۲۰۱۷ و همچنین تأیید خبر پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای ATR از سوی سازمان هواپیمایی کشوری از مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اهم اخبار حوزه هوایی طی یک هفته گذشته به شرح زیر است:

ضرورت نوسازی ناوگان فرسوده هوایی

هر چند هواپیمای مناسب وارد ناوگان هوایی کشور شود، ایمنی و امنیت پرواز را برای مسافران حمل و نقل هوایی کشور ملموس تر می کند و مردم با اطمینان خاطر بیشتری سفرهای هوایی خود را انجام می دهند.

از ۲۷۰ هواپیمای موجود در کشور همواره ۱۰۰ فروند آن به دلایلی زمین گیر بوده است و این مساله ارائه خدمات هوایی به مسافران را در این بخش با مشکلات زیادی مواجه کرده و افزایش تاخیر در پروازهای هوایی از نتایج فرسوده بودن ناوگان هوایی در کشور است.

انتشار مفاد قرارداد برای بوئینگ بار حقوقی دارد

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از انتشار جزییات قرارداد ایران ایر – بویینگ نگران نیستیم، گفت: کسانی که به قصد گرفتن حکم افشای اطلاعات به دادگاه فدرال مراجعه کرده‌اند، هدفشان این است که بدانند که از چه مسیری پول خرید هواپیما پرداخت می‌شود و اقدام به توقیف پول خرید هواپیما کنند اما قرارداد به گونه‌ای تنظیم شده که نمی‌توانند به آسانی به این مسائل پی ببرند.

فراخوان ایده طراحی پایانه مسافری هوایی بین المللی ایران‌شهر

 شهرام آدم نژاد اظهار کرد: این فراخوان به منظور جلب مشارکت علاقمندان و صاحب اندیشان و متخصصان برای جذب بهترین ایده صورت می‌گیرد تا بهترین طراحی‌ها برای بزرگترین پایانه هوایی کشور صورت گیرد. 

وی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: سومین پایانه فرودگاه بین المللی امام خمینی، "ایرانشهر" نام دارد که در مرحله اول احداث توانایی پذیرش ۲۵ میلیون مسافر در سال را خواهد داشت و در مرحله نهایی توسعه ظرفیت آن به ۶۳ میلیون مسافر در سال خواهد رسید.

تأیید خبر پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای ATR از سوی سازمان هواپیمایی کشوری

رضا جعفرزاده اظهارداشت: روز گذشته كوهنوردان اعزامی عضو گروه تجسس در ارتفاعات دنا موفق به یافتن جعبه سیاه هواپیمای ATR  شدند اما تا زمان انتقال قطعات و شناسایی آن توسط تیم تخصصی بررسی سانحه امكان تایید رسمی یافتن جعبه سیاه از طرف سازمان هواپیمایی كشوری ممكن نبود.

وی افزود: در حال حاضر جعبه های FDR  و CVR هواپیمای ATR   سانحه دیده، تحویل مقامات قضایی داده شد و پس از انجام تشریفات قانونی جهت بررسی محتویات آن تحویل تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی كشوری خواهد شد.

تمرين دو سالانه طرح اضطراری در ۱۷ فرودگاه کشور در سال ۹۶

فرشید گلیج به تشریح اقدامات و برنامه های اداره های دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل پرداخت و توضیح داد: اداره طرح جامع این دفتر طی سال ۹۶ در راستای كنترل موانع، بررسی توسعه اماكن و نیز توسعه سطوح پروازی اقدامات متعددی انجام داده است. از جمله می توان به مطالعات طرح جامع هشت فرودگاه با همكاری مشاوران ذی صلاح ادارات كل فرودگاهی و عملیاتی اشاره کرد که به تصویب رسیده است كه شامل مطالعات برنامه توسعه همه جانبه فرودگاه ها در سه دوره كوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.

رشد ۹ درصدی اعزام مسافر در فرودگاه‎های ايران در سال ۲۰۱۷

آمار ارائه شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی اداره كل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی، نشان می‎دهد كه فرودگاه‎های كشور در سال ۲۰۱۷ رشد هشت درصدی نشست و برخاست را با انجام بیش از ۴۵۱ هزار  پرواز، رشد۱۱درصدی ارسال و پذیرش بار و پست را با جابه‎جایی حدود ۵۴۹ میلیون كیلوگرم و رشد۹ درصدی اعزام و پذیرش مسافر را با جابه‎جایی بیش از ۵۶ میلیون نفر داشته‎اند.

خرید هواپیمای جدید و مدرن جهت نوسازی ناوگان هوایی

طبق گزارش منتشر شده از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" خرید هواپیمای جدید، تعمیر هواپیما، راه‌اندازی ایران ایر رجینال، برقراری پرواز در فرودگاه های شهرهای کوچک، مقاومت در برابر تحریم، ساخت کارگو ترمینال فرودگاه امام خمینی،کیترینگو آشیانه‌های فرودگاه امام خمینی، مرکز آموزش و سیمولاتور پرواز و برگزاری حج تمتع سال ۱۳۹۶ به عنوان ۱۰ اقدام مؤثر این شرکت هواپیمایی طی عملکرد دولت تدبیر و امید اعلام شده است.

نظر شما