شناسهٔ خبر: 52898 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مروری بر اخبار استان‌ها در حوزه حمل و نقل در هفته‌ای که گذشت:

تلاش برای تبدیل راه‌آهن حومه‌ای شهر قدس – تهران به چهارخطه/ هرمزگان یکی از قطب‌های مهم حمل و نقل/ افتتاح تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر قدس/ ۳۰ نقطه حادثه‌خیز فارس ایمن‌سازی می‌شود

گزارش آخر هفته  هفته ای که گذشت خبرها حکایت از اتفاقات مطلوب در حوزه های ریلی، جاده ای، هوایی و دریایی در استان ها دارد و نشان می دهد در اکثر نقاط کشور اقدامات مناسبی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در حوزه حمل و نقل طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است. 

تهران

وزیر راه و شهرسازی از اقدامات درحال انجام برای تبدیل خط آهن حومه‌ای بین تهران و شهر قدس و تبدیل آن به چهارخطه با هدف کاهش سرفاصله قطارها از این خط خبر داد.

عباس آخوندی در حاشیه افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهر قدس – فتح در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت قائم (عج) اظهار کرد: این پروژه یک پل چهارطبقه در غرب استان تهران و متصل کننده شهر قدس به تهران و کرج است.

یازدهم اردیبهشت‌ماه تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر قدس- فتح با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمدحسین مقیمی استاندار تهران، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و رضا اکبری مدیرکل دفتر ابنیه فنی این سازمان، مجید رضا نصرالله نژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران، نادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، محمد محمودی شاه‌نشین نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستان قدس افتتاح شد.

تقاطع غیرهمسطح شهید صیاد شیرازی واقع در شهرستان شهریار با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

آذربایجان شرقی

 آذربایجان شرقی به‌عنوان یکی از پنج استان برتر در صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، از عمر بالای ناوگان باری رنج می‌برد و برای ایفای نقش مؤثر و ایمنی در جاده‌ها، نیازمند عصاره نوسازی برای جوان شدن است.

محمد وحدتی نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح خط آهن میانه- تبریز که عملیات اجرایی آن ۱۸ سال پیش آغاز شده بود، در ۲ سال اخیر بیش از ۷۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافت و هزینه شد.

هرمزگان

سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات وارتباطات کیتکس کیش حضوری فعال و پویا خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی دو ماه اخیر، ۹ فروند اسکله گردشگری با اعتباری ۵۲ میلیارد ریال در جزایر قشم، هنگام، هرمز و خور آذینی سیریک به بهره برداری رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: طرح ممنوعیت ورود کارگران بدون لباس کار و تجهیزات حفاظت فردی به بندر شهید رجایی به منظور حمایت از جامعه کارگری برای دسترسی بهتر به خدمات سلامت از ۱۵ اردیبهشت اجرایی می شود.

خوزستان

با حضور دستیار و مشاورعالی فرمانده معظم کل قوا رفع مشکلات مربوط به لایروبی اروندرود و ارائه راهکار برای توسعه گردشگری دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون به میزبانی بندر خرمشهر بررسی می‌شود.

کردستان

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور گفت: اتصال کردستان به خط ریلی سراسری از اولویت‌های این وزارتخانه است تا طبق برنامه زمان‌بندی ۳۰ ماه دیگر سوت قطار در سنندج شنیده شود.

خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از طرح‌های راهسازی استان کردستان اظهار کرد: هم اکنون عملیات زیرسازی این خط آهن با روند خوبی در حال اجراست و انتظار می رود تا ۲ و نیم سال آینده بتوانیم خط آهن را به سنندج برسانیم.

لرستان

حبیب جمشیدی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: در بارندگی‌های اخیر بیش از ۱۲.۵ میلیارد تومان خسارت به رویه‌های آسفالت و ابنیه فنی راه‌های لرستان را شاهد بودیم.

فارس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با اشاره به افزایش تعداد دستگاه‌های دوربین سرعت‌سنج و ثبت تخلف در محورهای شریانی فارس گفت: از ۱۲۰ نقطه پرتصادف در محورهای مواصلاتی استان فارس ۲۵ نقطه برطرف و تا آخر سال جاری ۳۰ نقطه دیگر به‌طور کامل ایمن‌سازی می‌شود.

سمنان

دومین نشست منطقه‌ای ارتقاء سطح خدمات مسافری منطقه شمال شرق و تهران با حضور مهندس شهرکی ثانوی؛ مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر و مدیران استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، تهران، گلستان و مازندران و روسا و اعضاء هیات مدیره تشکل‌های صنفی کارفرمایی (شرکت‌ها) و رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر کشور به میزبانی اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان برگزار شد.

خراسان رضوی

ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی ضمن گرامیداشت هفتم اردیبهشت به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل، از اجرای طرح واکسیناسیون ترافیکی در مدارس حاشیه جاده‌های استان خبرداد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: دانش آموزان و کودکان ازجمله گروه‌های آسیب‌پذیر در حوزه حمل‌ونقل هستند و دلیل آن هم کوچکی جثه و عدم توانایی در تشخیص خطر برای تصمیم به موقع است.

زنجان

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان از اولویت برای ثبت‌نام ناوگان فرسوده ۵۰ سال و بالاتر در سامانه نوسازی ناوگان باری خبر داد.

مدیرکل راهداری استان زنجان گفت: به‌منظور ساماندهی هرچه بیشتر و افزایش بهره‌وری تردد وسایل نقلیه مسافری و حمل کالا در راه‌های برون‌شهری کشور مقررات جدیدی از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور وضع و از ابتدای خردادماه امسال در تمام کشور به مورد اجرا قرار خواهد گرفت.

قم

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از آمادگی کامل جهت تأمین ایمنی راه‌ها و ارائه خدمات به زائران نیمه شعبان در استان قم خبرداد.

ابوالفضل جمالی گفت: استقرار هشت اکیپ راهدار، تجهیز هفت راهدارخانه، رزرو پنج دستگاه اتوبوس جایگزین و آماده‌سازی ده‌ها دستگاه اتوبوس فوق‌العاده جهت بازگشت زائران بخشی از اقدامات ایمنی، خدماتی راهداری و حمل‌ونقل قم در ایام نیمه شعبان است

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم گفت: در دومین مرحله از اجرای طرح ارتقای ایمنی ۶۵ دستگاه کلاه ایمنی و افزون بر ۲۵۰ قطعه شبرنگ در بین اهالی روستای نواران بخش مرکزی قم توزیع شد که طی سال ۹۷ در مجموع یک‌هزار دستگاه کلاه ایمنی در استان توزیع می‌شود.

هرمزگان

فرامرز مداح، معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و هيئت همراه از بندرشهيد رجايی و گمرك استان هرمزگان بازديد كردند.

با تاکید مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان هیچ خریدی خارج از سامانه تدارکات الکترونیکی انجام نخواهد شد.

برای نخستین بار در بندر تجاری لنگه، بیش از یکهزار دستگاه خودرو سواری طی مدت کمتر از ۱۸ ساعت تخلیه شد که این یک رکورد عملیاتی در سطح بنادر کشور محسوب می شود.

قاسم عسکری نسب مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ضمن اعلام این خبر گفت: تعداد ۱۰۳۲ دستگاه خودروسواری در مدت زمان کمتر از ۱۸ ساعت از ۱۳ شناور توسط واحد بندری و دریایی بندرلنگه تخلیه شد که ارائه چنین خدماتی، در طول ۱۱ سال گذشته رکوردی بی سابقه بوده است.

همدان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از اصلاح و رفع ۱۶ نقطه پرحادثه استان در سال گذشته خبر داد.

مرکزی

طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت در راه های استان مرکزی در روستای فرف هان شهرستان خمین با حضور ۱۵۰ موتورسوار انجام شد.

معاون حمل‌ونقل اداره راهداری استان مرکزی در مراسم نواختن زنگ ایمنی حمل‌ونقل به مناسبت روز ۷ اردیبهشت در مدرسه امام کاظم (ع) در روستای حاجی‌آباد اراک گفت: زندگی امروز وابسته به سیستم حمل‌ونقل است لذا باید علاوه بر استفاده از حمل‌ونقل ایمنی آن را نیز یاد بگیریم، به همین منظور تاکنون در ۱۰ مدرسه  استان تجهیزات فیزیکی مانند تابلوها، خط نوشته سطح جاده و چراغ چشمک‌زن و ...  نصب شده است. 

اردبیل

علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: به مناسبت روز ملی ایمنی حمل‌ونقل، مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین این استان با تخفیف ۳۰ درصد به رانندگان خدمات ارائه می‌کنند.

نظر شما