شناسهٔ خبر: 52944 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و مهندسی اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه:

بندرلنگه به سامانه هوشمند اطفاء حریق مجهز می شود

محمد یاسین یزدانی معاون فنی و مهندسی اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از آغاز طرح تجهیز این بندر به سامانه هوشمند اطفاء حریق به منظور کشف سریع و به موقع آتش سوزی، افزایش ایمنی اماکن اداری، انبارها و پست های برق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "محمد یاسین یزدانی" با اشاره به اهمیت و لزوم ارتقاء سامانه ایمنی در بندرلنگه در راستای حفظ و صیانت از دارایی های ملی و سازمانی، اظهار داشت: این طرح در راستای خدمات رسانی بهتر به مشتریان، کنترل به موقع و تسلط نسبت به حوادث غیر مترقبه آتش سوزی تجهیزات فنی و استراتژیک این بندر و با هدف رعایت الزامات و افزایش ایمنی در حوضچه، بر روی موج شکن های بندر در حال اجراست.

وی حساسیت و عکس العمل دستگاه های شناسایی شعله، دود و حرارت در لحظه اولیه آتش سوزی در این پروژه را از جمله مزایای این سامانه دانست و افزود: اجرای این طرح به عنوان اقدامی پیشگیرانه، نقشی مهم در اعلام هشدار به موقع در هنگام وقوع آتش سوزی های غیرمترقبه و سوانح ناشی از آتش سوزی ایفا می کند.

معاون فنی و مهندسی اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: پروژه نصب و راه اندازی سامانه هوشمند اطفاء حریق با رقمی بالغ بر ۴۷ میلیارد ریال از ۲۷ فروردین ماه آغاز شده و قرار است در بازه زمانی ۱۵ ماهه انجام شود.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه مطالعات لازم در خصوص سامانه هوشمند اعلام حریق نیز در حال انجام است، ابراز امیدواری کرد، این پروژه در سال جاری به مرحله برگزاری مناقصه برسد.

نظر شما