شناسهٔ خبر: 54006 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از وضعیت آب و هوا:

افت محسوس دما همراه با ورود جریانات خنک شمالی/ فعالیت سامانه بارشی در اکثر نقاط کشور طی امروز تا چهارشنبه/ گرد وخاک و کاهش دید عمومی در نوار شرقی ایران

آب و هوا براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌بینی و خروجی مدل‌ها، این انتظار وجود دارد با توجه به نفوذ جریانات خنک شمالی رگبار باران، همراه با رعد وبرق و همچنین وزش بد را شاهد باشیم و در این مسیر این پدیده همراه با افت محسوس دما باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌بینی و خروجی مدل‌ها، این انتظار وجود دارد با توجه به نفوذ جریانات خنک شمالی رگبار باران، همراه با رعد وبرق و همچنین وزش بد را شاهد باشیم و در این مسیر این پدیده همراه با افت محسوس دما باشد.

در همین زمینه پیش‌بینی‌های به عمل آمده حاکی از آن است که امروز بعدازظهر رگبار پراکنده باران همچنین گاهی رعد و برق و وزش باد را در ارتفاعات البرز مرکزی در شرق تهران، غرب سمنان ارتفاعات مازندران و نقاط آذربایجان شرقی و غربی، غرب یزد و کرمان و فارس را شاهد باشیم.

همچنین همراه با افت محسوس دما شدت بارش باران در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، بخش‌هایی از خراسان شمالی و شرقی را شاهد هستیم و دامنه‌های البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور همراه با پدیده باران شاهد وزش باد و رعد و برق باشد.

در همین زمینه با نفوذ سامانه بارشی جدید از شمال غرب از فردا سه شنبه‌ بررسی نقش‌ها پیش‌بینی حکایت از بارش در شمال‌غرب برخی نقاط ساحلی دریای خزر، دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد دارد و شدت بارش در استان‌‌‌های تهران، البرز، قزوین، زنجان، آذربایجان‌شرقی و شمال آذربایجان غربی، بخش‌هایی از کردستان، ارتفاعات کرمان، شمال شرق فارس خواهد بود ودر بعضی اوقات احتمال بارش تگرگ هم وجود دارد.

ادامه این سامانه بارشی را در روز چهارشنبه در شمال غرب و نوار ساحلی خزر، البرز غربی و مرکزی، بخش‌‌هایی از شمال شرق و شرق، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و همچنین بخش‌هایی از ارتفاعات کرمان خواهیم داشت که علاوه بر رگبار باران احتمال وزش بادهای شدید و بارش تگرگ هم وجود دارد.

طی این سه روز به سبب وزش باد شدید و طوفان شن در کانون‌های گردوخاک درترکمنستان و نوارشرقی ایران، موجب خیزش گردوخاک وکاهش دیدافقی وکیفیت هوا دراستان‌های سیستان بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شرق یزد تشکیل شده است.این وضعیت طی امروز ادامه خواهد داشت و بتدریج فردا تنها در منطقه زابل درشمال سیستان و بلوچستان گردوخاک ادامه خواهد یافت. باتوجه به شرایط فوق و کاهش دید وشدت باد و خیزش گردوخاک احتیاط لازم بخصوص در حمل ونقل جاده ای بعمل آید. در ادامه در روز سه‌شنبه این مساله موجب می‌شود شرق دریای عمان مواج و متلاطم باشد.

دمای اعلام شده برای تهران امروز در بالاترین حد ۳۰ درجه خواهد بود و پایتخت فردا در کمترین میزان دمای ۱۹ درجه را تجربه می‌کند.

نظر شما