شناسهٔ خبر: 54196 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رسولی خبر داد:

راه اندازی نخستین پایگاه امدادی راه آهن در اندیمشک

رسولی عضو هیات مدیره راه آهن از راه اندازی نخستین پایگاه امداد و نجات ریلی کشور در راه آهن زاگرس در اندیمشک خوزستان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی در بازدید از راه آهن زاگرس با اعلام این خبر گفت: این پایگاه پس از ساخت و بهره برداری در منطقه مازو، نخستین پایگاه امدادی راه آهن کشور خواهد بود که نقش مهمی در امداد رسانی حوادث ریلی خواهد داشت. 

وی با اشاره به تلاش انجام شده برای راه اندازی پایگاه امداد و نجات ریلی کشور بیان کرد: از آنجا که این پایگاه باید در نقطه حادثه خیز راه آهن بنا شود لذا منطقه مازو در محدوده راه آهن ناحیه زاگرس خوزستان برای ساخت این پایگاه امدادی مصوب شد. 

رسولی افزود: بزودی مجوز جذب نیروی انسانی این پایگاه امداد ریلی صادر می‌شود. 

عضو هیات مدیره راه آهن همچنین با اشاره به همدلی و تلاش مجموعه بین بخشی در راه آهن کشور گفت: برای افزایش کیفیت خدمات حمل و نقل ریلی تلاش و برنامه ریزی جدی صورت گرفته است. 

رسولی با اشاره به ظرفیت بزرگ راه آهن در خوزستان و نقش آن در توسعه بیشتر این استان افزود: خوزستان ۲ اداره کل راه آهن مستقل دارد که یک ظرفیت برای این استان است. 

وی تصریح کرد: پس از حدود ۶۰ سال خطوط ریلی در استان خوزستان بازسازی شده که کار بزرگی در راستای ایمن سازی و افزایش شتاب قطارهای این مسیر است. 

رسولی گفت: برقی کردن خط آهن دورود- اندیمشک در دستور کار راه آهن است و با برقی کردن این مسیر شاهد افزایش انتقال بار و کیفیت بخشی به خدمات مربوطه خواهیم بود. 

پارک لجستیک ایجاد می‌شود 

عضو هیات مدیره راه آهن همچنین از ایجاد پارک لجستیک در اندیمشک خبر داد و افزود: با ایجاد این پارک لجستیک تحقق گام بزرگ اقتصادی و اشتغال در منطقه خواهیم بود. 

وی با اشاره به افتتاح تعدادای از پروژه های ارزشمند در اندیشمک اظهار کرد: اقدامات زیادی در چند ساله گذشته در این منطقه انجام گرفته که تعدادی از آن ها به بهره برداری می رسد. 

رسولی ارزش ریالی این پروژه ها را ۴۵ میلیارد تومان عنوان کرد و با اشاره افتتاح موزه راه آهن در اندیمشک و مسجد در دو کوهه، افزود: امیدواریم این مسجد مورد استفاده زائران که برای سفر اربعین یا بازدید از مناطق جنگی به استان خوزستان ، سفر می کنند، قرارگیرد. 

وی با اشاره به افتتاح مرکز کنترل مانیتورینگ خوزستان گفت: این مرکزی با سرمایه گذاری حدود ۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است. 

رسولی با بیان پیگیری های مکرر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای پیگیری حل مسائل کارگران منطقه، گفت: همچنین در گذشته مشورت هایی متعددی با علی خدادادی مدیرعامل جمعیت حلال احمر در استان خوزستان در مورد مسائل امداد و نجات استان انجام گرفت و بنا برآن تصمیم گرفته شد تا در نقطه حادثه خیز منطقه پایگاه امداد و نجات ایجاد شود. 

وی افزود: به دنبال این تصمیم با پیگیری های مدیرکل راه‌آهن ناحیه زاگرس و همت همکاران راه آهن درمنطقه زاگراس این پست در مازو ایجاد شد. 

رسولی از اقدامات گسترده راه آهن درباره محدودیت تعیین ظرفیتی در محورد دورود– اندیمشک خبر داد و اضافه کرد: بازسازی بلاک قارون– پل بیشه درمنطقه لرستان از هفته گذشته شروع شده که عملیات بسیار سنگینی محسوب می شود. 

وی افزود: از ۱۵ کیلومتر مسیر ریلی ، ۸ کیلومترآن را تونل تشکیل می دهد که ۱۸۰۰ کیلومتر آن انجام و امیدواریم که مابقی نیز در آینده تکمیل شود. 

رسولی با بیان اینکه بعد از ۶۰ سال در این مسیر بازسازی اساسی انجام شده است، گفت: طرح برقی کردن راه آهن دورود – اندیمشک در دستور کار راه آهن قرار دارد و به دنبال این امر با توجه به مزیت جغرافیایی منطقه، به طور حتم افزایش انتقال بار خواهیم داشت. 

عضو هیات مدیره راه آهن گفت: با ایجاد پارک لجستیک در اندیمشک با همت مسئولان استانی و محلی شاهد ایجاد بارانداز عظیمی در منطقه اندیمشک خواهیم بود که موجب می شود بارها از آنجا به سراسر کشور انتقال یابد. 

رسولی با اشاره به پیگیری های معاون مسافری راه آهن برای حل مسائل منطقه اظهار کرد: هفته گذشته با معاون امداد و نجات کشور مذاکراتی برای ایجاد پایگاه های امداد و نجات در ایستگاه های راه آهن داشتند. 

عضو هیات مدیره راه آهن با اشاره به گفتگوهای خود با استاندارخوزستان در مورد مزایای وجود دو اداره کل راه آهن در استان خوزستان، گفت: امیدواریم به خوبی از ظرفیت های استان خوزستان استفاده شود چرا که این استان به قول حضرت امام (ره ) دین خود را به کشور ادا کرده است و تنها راه تشکر از مردم این منطقه، خدمت بیشتر به آنان است. 

رسولی با قدردانی از تلاشهای غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان تصریح کرد: او بدون خستگی تمام وقت در تلاش برای توسعه استان خوزستان و ارتقای وضعیت معیشتی استان است. 

عضو هیات مدیره راه آهن با بیان اینکه رئیس کمیسیون انرژی و نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در میان نمایندگان مجلس به پیگیری مسائل استان خوزستان شهره هستند، افزود: آثار تلاشهای فریدون حسنوند در استان و شهر اندیمشک به خوبی مشهود است.

وی درعین حال ازطرف مدیرعامل، هیات مدیره و مدیران شرکت راه آهن تلاش های همکاران، پرسنل و پلیس راه آهن در استان خوزستان قدردانی کرد و گفت: تمام کارها و اقداماتی که در این منطقه طی چند سال صورت گرفته، بدون حاشیه بوده است. 

نظر شما