شناسهٔ خبر: 55791 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مروری هفتگی اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای:

رئوس برنامه عملیاتی ایمنی راه‌های کشور ابلاغ شد/ اعلام نخستین فهرست عاملان فروش لاستیک با نرخ مصوب/ اجرای سیستم یکپارچه اخذ عوارض الکترونیکی

گزارش آخر هفته  افتتاح فاز ۱ و ۲ آزادراه شرق اصفهان تا پایان سال، تاکید بر ایمنی راه‌ها با وجود جابجایی سالانه ۶۰۰ میلیون تن کالا در جاده‌ها، اعلام مشخصات کامیون‌ها به سازمان بنادر برای ورود به مناطق بندری و ۱۷ شركت حمل‌و‌نقل متخلف در استان تهران تعطيل شد و گزارش رسمی حادثه تصادف تانکر حمل سوخت و اتوبوس مسافربری در سنندج سایر عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین خبری حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

رئوس برنامه عملیاتی ایمنی راه‌های کشور ابلاغ شد

رئیس کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در نامه‌ای خطاب به معاون رئیس‌جمهور،‌ پنج تن از وزرا، فرمانده نیروی انتظامی و روسای سازمان‌های عضو کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، رئوس برنامه عملیاتی ایمنی راه‌های کشور برای پیاده‌سازی فعالیت‌های مرتبط با آن دستگاه ‌ها را ابلاغ کرد و خواستار ارائه گزارش فعالیت‌ها هر شش ماه یک‌بار به کمیسیون شد.

پیرو مصوبه نشست ۹۵ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور مورخ ۹۷/۰۲/۲۴ رئوس برنامه عملیاتی ایمنی راه‌های کشور برای پیاده‌سازی فعالیت‌های مرتبط با آن دستگاه ابلاغ می‌گردد. مقتضی است دستور فرمایید با هدف پایش مجموعه اقدامات انجام‌شده و اخذ بازخوردهای آن، گزارش فعالیت‌ها هر شش ماه یک‌بار به کمیسیون ارائه گردد.

افتتاح فاز ۱ و ۲ آزادراه شرق اصفهان تا پایان سال

مدیرعامل شركت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل كشور گفت: فاز ۱ و ۲ آزادراه شرق اصفهان با اعتباری بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تا پایان سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه با توجه به احداث تقاطع‌های غیر همسطح و زیرگذر و روگذرهای احداثی در مسیر آزاد راه اظهار داشت: ۵ تبادل ترافیكی بر روی اتوبان‌های عبوری از این آزاد راه وجود دارد كه در مسیرهای عبوری احداث خواهد شد و حجم عملیات اجرایی را افزایش خواهد داد و مقرر شد تا معماری پل‌ها و تقاطع‌های احداثی در مسیر با توجه به عبور از شهر تاریخی اصفهان متناسب با معماری ایرانی – اسلامی اصفهان ساخته شوند.

تاکید بر ایمنی راه‌ها با وجود جابجایی سالانه ۶۰۰ میلیون تن کالا در جاده‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی در آیین تکریم و معارفه مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان تاکید کرد: از آنجا که سالانه ۶۰۰ میلیون تن کالا در جاده‌های کشور جابجا می‌شود ، ایمنی و نگهداری راهها از اهمیت بخصوصی برخوردار است.

وی افزود: با نگاه ویژه دولت، برای نگهداری راهها در وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای طی سالهای گذشته اقدامات و تدابیر خوبی انجام شده است . 

اعلام نخستین فهرست عاملان فروش لاستیک با نرخ مصوب

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه «اولین فهرست عاملان فروش لاستیک توسط کارخانه‌های تولیدکننده در سراسر کشور از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان راهداری ارسال شد» گفت: این فهرست از طریق ادارات کل استانی در اختیار تشکل‌های صنفی استانی قرار می‌گیرد تا رانندگان از محتوای آن مطلع شوند.

حاجی اسماعیلی در ادامه بیان کرد: مقرر شده فهرست‌های تکمیلی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌طور مستمر به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ارسال شود.cc

اجرای سیستم یکپارچه اخذ عوارض الکترونیکی تا نیمه دوم سال جاری

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها از اجرای سیستم یکپارچه اخذ عوارض الکترونیکی تا نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: برای این اقدام یک روش پرداخت تعریف خواهد شد و از اتلاف وقت خودروها پشت گیت‌های عوارضی جلوگیری می‌کند.

وی با تأکید بر رعایت آیین‌نامه‌ ایمنی راه‌ها در هنگام ساخت پروژه بیان داشت: کار ارائه شده از سوی مهندسان مشاور، پیمانکاران و  شرکت ساخت و توسعه تأثیر زیادی بر تلفات ناشی از تصادفات رانندگی دارد. رعایت دقیق آیین‌نامه ایمنی راه‌ها به‌منظور کاهش تلفات در راه‌ها مورد انتظار مردم از جامعه مهندسی است.

اعلام مشخصات کامیون‌ها به سازمان بنادر برای ورود به مناطق بندری

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: با هدف تحقق توزیع عادلانه بار در بنادر با سازمان بنادر و دریانوردی مذاکره و مقرر شده از هفته آینده مشخصات کامیون‌ها را برای ورود به محوطه بندری به این سازمان اعلام شود.

فرامرز مداح اظهار داشت:با توجه به برگزاری نشست‌های پیوسته با نمایندگان رانندگان حمل‌و‌نقل برون‌شهری، تامین ۲۲ خواسته آنها در دستور کار این سازمان قرار گرفته است. البته بخشی از این خواسته ها مربوط به سازمان راهداری است و بخشی دیگر باید توسط سایر دستگاه‌ها محقق شود.

۱۷ شركت حمل‌و‌نقل متخلف در استان تهران تعطيل شد

پس از برگزاری جلسات كمیسیون ماده ۱۲ در قالب ستاد (سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای) و اداره‌كل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران و بررسی ۷۳ پرونده تخلف شرکت‌های حمل‌ونقلی استان، رای بر تعطیلی ۱۳ شرکت از سوی ستاد و ۴ شرکت از سوی اداره کل استان صادر شد.

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران خاطرنشان كرد: بیشترین تخلفات مورد بررسی در ارتباط با تخلفات تضییع كننده حقوق رانندگان شامل اخذ كمیسیون اضافی، عدم پرداخت كرایه و سوء استفاده از كارت هوشمند رانندگان بوده است.

پیگیری مطالبات رانندگان از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه

مدیركل دفتر حمل‌ونقل كالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تاکید معاون سازمان برنامه‌وبودجه بر احصا مشکلات رانندگان و ارائه آن‌ به همراه راهکارهای پیشنهادی به معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه كشور برای پیگیری و اولویت‌بخشی آن‌‌ها تاکید کرد.

 گفتنی است رسیدگی به توزیع لاستیك با نرخ مصوب به رانندگان، افزایش كرایه حمل مواد سوختی توسط شركت نفت و برداشتن محدودیت منطقه‌ای سوخت كه از مطالبات اولویت‌دار رانندگان است، مقرر شد ظرف چند روز آینده عملیاتی شود.

گزارش رسمی حادثه تصادف تانکر حمل سوخت و اتوبوس مسافربری در سنندج

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گزارش حادثه برخورد تانکر حمل سوخت با یک دستگاه اتوبوس مسافربری در شهرستان سنندج که ۱۱ کشته و ۹ مجروح بر جای گذاشت را پس از جمع‌بندی و اعلام نتیجه بررسی تیم کارشناسی اعزامی به محل وقوع حادثه، منتشر کرد.

 بر اساس این گزارش اتوبوس یادشده که از مبدأ سنندج به مقصد تهران حرکت کرده بود، حدود ساعت سه دقیقه بامداد پس از عبور از عوارضی شهرداری از پایانه خارج می‌شود و در دو بانده دکتر حسینی شهر سنندج، تانکر تریلر نفت‌کش ترانزیتی حامل سوخت مازوت با دریافت S.M.R مورخ ۱۳۹۷/۴/۱۹ که از مبدأ کشور عراق در معبر شهری شهرستان سنندج ، عازم بندر امام خمینی(ره) بود، به اتوبوس مذکور و چند وسیله نقلیه دیگر برخورد کرد و منجر به بروز حادثه گردید.

 

نظر شما