شناسهٔ خبر: 56868 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیرراه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:

صنعت ساختمان از صنایع پشتیبان بخش مسكن است/ رشد پروانه‌های ساختمانی در سال جاری/ ابتكارات زیادی برای تعدیل بازار مسكن در دست داریم

آخوندی در جمع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قدرتمند بودن صنعت ساختمان در ایران گفت: با توجه به رونق بازار مسكن این صنعت می‌تواند به عنوان پشتیبان بخش مسكن عمل كند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان ایران در جمع خبرنگاران این نمایشگاه را بسیار بزرگ  و ارزشمند توصیف كرده و گفت:  ۷۵۵ شركت داخلی و ۱۵۱ شركت خارجی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این نمایشگاه شركت كردند.

آخوندی برگزاری این نمایشگاه را نشان از توان تولیدی خوب ایران در صنعت ساختمان دانست و افزود: در حوزه‌های مختلف، كارهایی كه تولید می‌شود هم از نظر فناورانه و هم از نظر زیبایی و طراحی كاملا قدرت رقابت بین‌المللی دارد و خوشبختانه اغلب صنعتگران بازار بین‌المللی نیز دارند.

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد صنعت ساختمان از آن دسته صنعت‌هایی است كه می‌توان برای افزایش رشد ملی و توسعه صنعتی ایران روی آن حساب كرد.

وزیر راه و شهرسازی به رشد پروانه‌های ساختمانی در سال جاری اشاره كرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد در همین ماه‌های اولیه به سمت توسعه و رونق بیشتر در بخش مسكن حركت كرده‌ایم. صنعت ساختمان یكی از صنایع پشتیبان برای بخش مسكن و ساختمان‌سازی است كه می‌تواند هم به صنعت كمك كند و هم اشتغال خوبی را ایجاد كند.

این مقام مسئول ادامه داد: در صحبتی كه با تولیدكنندگان داشتم، متوجه شدم اغلب آن‌ها بازار بین‌المللی دارند و می‌توانند محصولات خود را به كشورهای همسایه و دیگر كشورها صادر كنند.

آخوندی در ادامه به سیاست‌گذاری برای بخش مسكن اشاره كرد و گفت: ابتكارات زیادی  را در دستور كار داریم .هم برای بازار اجاره لایحه‌ای را ارائه دادیم و هم اقداماتی مانند مالیات و خانه‌های خالی و همچنین معافیت‌های مالیاتی برای ساخت واحدهای كوچك مقیاس كه بیشتر مورد نیاز بازار است، انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: برای اجاره این واحدها در بازار نیز معافیت‌های مالیاتی پیش‌بینی كرده‌ایم.

وی در پایان گفت: پیشنهادات و ابتكارات مختلفی ارائه شده و اكنون مراحل تصویب خود را در شورای عالی پول و اعتبار و نهادهای دیگر طی می‌كند.

برچسب‌ها:

نظر شما