شناسهٔ خبر: 57173 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

احتمال طغیان رودخانه‌ها در آذربایجان‌های شرقی و غربی/ افزایش شدت بارش‌ها در گیلان طی دو روز آینده / توفان گردوخاک تا پایان هفته در زابل

بارندگی- هواشناسی- آب و هوا- آب گرفتی جاده در سه روز آینده در استان‌های ساحلی خزر بارش باران، گاهی وزش باد و در ساعات بعدازظهر در بخش‌های شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی، برخی نقاط اردبیل و دامنه‌های البرز مرکزی رگبار باران گاهی رعد و برق و ورزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها و همچنین پیش‌بینی کلی طبق نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری در سه روز آینده در استان‌های ساحلی خزر بارش باران، گاهی وزش باد و در ساعات بعدازظهر در بخش‌های شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی، برخی نقاط اردبیل و دامنه‌های البرز مرکزی رگبار باران گاهی رعد و برق و ورزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در استان گیلان خواهد بود و دریای خزر به ویژه بخش‌های غربی آن نیز در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مواج است.

به سبب شدت بارش در این مدت در استان گیلان آب گرفتگی معابر عمومی و در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و برخی نقاط اردبیل طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود. از این رو به شهروندان و مسافران محترم توصیه می‌شود از اسکان و چادر زدن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها خودداری کنند.

در سه روز آینده همچنین تداوم باد و گردوخاک را در شرق کشور خواهیم داشت که در منطقه زابل در بعضی ساعات با توفان گردوخاک خواهد بود.

در همین مدت جنوب استان‌های سمنان و تهران، شمال اصفهان و برخی نقاط قم و مرکزی در بعضی ساعات ورزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نواحی مرکزی خلیج‌فارس نیز مواج است.

تهران طی سه روز آینده آسمانی صاف خواهد داشت اما در بعدازظهرها وزش باد ودر مناطق مرتفع افزایش ابر برای آن پیش بینی می‌شود.

بیشینه دمای تهران امروز در ایستگاه مهرآباد ۳۸ درجه بود و کمینه فردا در همین ایستگاه برای پایتخت ۲۶ درجه خواهد بود.

بیشینه و کمینه برای شمیرانات تغییرات دمایی ۳۷ و ۲۴ پیش‌بینی شده است و برهمین اساس گرم‌ترین مناطق کشور شوش در خوزستان و دهلران در ایلام بودند که بیشینه دمای ۵۰ درجه بالای صفر را تجربه کردند و در مقابل شهرکرد با تغییرات دمایی ۳۴ و ۱۳ و همچنین اردبیل با تغییرات دمایی ۲۱ و ۱۳ خنک‌ترین مراکز استانی کشور بودند.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما