شناسهٔ خبر: 58516 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مرور هفتگی اخبار حوزه مسکن در استان‌ها:

افتتاح ۲۹۶ واحد مسكن مهر در استان اصفهان/ بررسی آخرین وضعیت گسل‌های پرخطر استان آذربایجان شرقی/ ضرورت ایجاد انگیزه برای ورود سرمایه‌گذاران به بافت‌های ناکارآمد

گزارش آخر هفته افتتاح ۲۹۶ واحد مسكن مهر در استان اصفهان، بررسی آخرین وضعیت گسل‌های پرخطر استان آذربایجان شرقی، کار تعیین حریم گسل­‌های کرمانشاه کلید خورد و ضرورت ایجاد انگیزه برای ورود سرمایه‌گذاران به بافت‌های ناکارآمد از مهمترین اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

اصفهان

با حضور قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در شهر نایین، ۱۵۰ واحد مسكن مهر نایین، ۷۲ واحد شهرضا، ۲۴ واحد آران وبیدگل، ۵۰ واحد سمیرم و ۲۶ واحد تجاری، اداری افتتاح و كلنگ احداث تقاطع غیر همسطح ورودی مسكن مهر نایین بر زمین خورد.

بوشهر

کتابخانه عمومی سیراف با حضور مسئولین استانی، شهرستان و منطقه‌ای در بندر سیراف به بهره‌برداری رسید.

آذربایجان شرقی

توحید اخلاقی رئیس پژوهشکده ساختمان و ابنیه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به ممنوعیت ساخت‌و ساز در گسل‌های اصلی کلانشهر تبریز گفت: مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی برای کلانشهر تبریز و گسل آن تصویب شده و باید گسل‌های پنهان و ناشناخته‌ در فلات آذربایجان شناسایی شود و آزمایشات لرزه‌ای، ژئوفیزیکی و میدانی برای آنها در دستور کار مدیریت بحران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سایر مراجع ملی قرار بگیرد.

۶ پروژه عمرانی با ارزش بیش از ۶۳۰ میلیارد ریال با حضور استاندار آذربایجان شرقی در شهر جدید سهند به افتتاح رسید.

محمدجعفر علیزاده مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی، از تکمیل و بهره‌برداری فاز اول بیمارستان مراغه با ۴۵ میلیاردتومان سرمایه خبر داد.

گیلان

با حضور قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در طرح مسکن مهر وجمعی از مدیران دستگاههای اجرایی چندین واحد مسکن مهر به متقاضیان واگذار شد.

دوره آموزش بازآفرینی شهری بزودی توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران (وابسته به وزارت راه و شهرسازی) با همکاری مؤسسه بین المللی پردیس شریف در مهر ماه سال جاری برگزار می‌شود

کرمانشاه

در دومین نشست کارگروه مذکور با حضور دبیر کارگروه ملی زلزله از مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی، مدیر کل بحران استان و دیگر اعضای کارگروه کار تعیین حریم گسل­‌های شهر کرمانشاه در دستور کار قرار گرفت.

قم

حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: پیشگیری از تصرف اراضی ملی باید در راس فعالیت‌های یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن قرار گیرد.

محمد رضایی ندوشن رئیس اداره معماری و طراحی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان قم از ممنوعیت اجرای نماهای رومی در ساختمان‌ها خبر داد

مازندران

دومین جلسه ستاد شهرستانی بازآفرینی شهری پایدار شهرستان نور با حضور فرماندار، معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران، رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان نور، شهرداران و دیگر مدیران عضو ستاد شهرستانی برگزار گردید.

قزوین

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی قزوین گفت: مطالعه شهر قزوین بر اساس آخرین شاخص‌های بازآفرینی و نیاز به تدوین سند بالادستی برای مطالعات بازآفرینی محلات قزوین از مهمترین نیازهای استان به شمار می‌رود که تلاش داریم از طریق ستاد ملی بازآفرینی آن‌ها را پیگیری و محقق سازیم.

همدان

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از رفع تصرف حدود ۳۰۲۲ متر مربع از اراضی دولتی در تپه بردینه شهرستان نهاوند خبر داد.

کرمان جنوبی

کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی به همراه ساردوئی مدیر کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان و هیات همراه از پروژه‌های عمرانی در دست احداث شهرستان جیرفت بازدید کردند.

موسی گروهی مسئول اداره راه و شهرسازی شهر درب بهشت از اخذ سند تک برگ بر روی۴۰هزار متر مربع از اراضی ملی شهر درب بهشت خبر داد.

خراسان شمالی

سید احسان جالینوس سرپرست اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری راه و شهرسازی خراسان شمالی از برگزاری کارگاه نیازسنجی و توانسنجی ذیل ستاد باز آفرینی شهری بجنورد در استان خبر داد.

ایلام

يگان حفاظت از اراضی اداره كل راه و شهرسازی استان ايلام با هماهنگی و حكم مراجع قضايی ۳۲۰ منر مربع از اراضی دولتی را رفع تصرف کرد.

پروژه‌های عمرانی حوزه راه وشهرسازی، بحث اراضی ملی و طرح جامع-تفصیلی(شهرلومار) در دیدار فرماندار شهرستان سیروان با مدیركل راه وشهرسازی استان ایلام بررسی و پیگیری شد.

نظر شما