شناسهٔ خبر: 60294 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان:

کارنامه فنی و کارشناسی گزینه پیشنهادی وزارت راه خوب است

علیم یارمحمدی صداقت در رفتار، دیدگاه کارشناسی و تخصصی از ویژگی‌های بارز اسلامی، گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت راه و شهرسازی است.

علیم یارمحمدی دبیر دوم کمیسیون عمران و نماینده مردم زاهدان در گفتگو با پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره برنامه‌های ارائه‌شده از سوی محمد اسلامی در جلسه این کمیسیون گفت: وی کارنامه خوبی را ارائه کرد و نشان داد از نظر فنی و کارشناسی می‌تواند پاسخگو باشد و کم‌وکاستی‌های این حوزه را می‌شناسد.

وی با بیان اینکه، اسلامی اشراف خوبی به حوزه حمل‌ونقل دارد، افزود: اگر چه باید کسب رأی اعتماد، صحبت‌ها و نقطه‌نظرهای اسلامی در سایر کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس نیز شنیده شود، اما با توجه به عملکرد اسلامی درگذشته می‌توان گفت که وی ظرفیت خوبی دارد که باید در این برهه از زمان از وی استفاده شود.

یار محمدی با اشاره به مشکلات موجود در وزارت راه، قبول این مسئولیت از سوی اسلامی را به‌نوعی شجاعت مدیریتی دانست و اضافه کرد: البته اسلامی برای غلبه به این مشکلات، نیازمند تعامل و همکاری نمایندگان مجلس است.

وی با یادآوری اینکه وزارت راه با کمبود بودجه و اعتبارات برای انجام طرح‌های نیمه‌تمام مواجه است، گفت: وی باید بتواند در این زمینه از توان‌بخش خصوصی داخلی و خارجی استفاده کند.

دبیر کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه لازمه مدیریت وزارت راه و شهرسازی ارتباط با متخصصین و سرمایه‌های درون بخشی است، افزود: اسلامی باید بتواند با بودجه موجود، بخش بزرگ حمل‌ونقلی کشور را به سرمنزل برساند و او نیز در صحبت‌های خود قول داده است که در این رابطه با تمام توان تلاش کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه نظر نمایندگان استان مازندران درباره عملکرد وی مطلوب بوده است، اضافه کرد: به عقیده نمایندگان این استان، وی در زمان مسئولیت در مازندران نیز توجه بسیار خوبی به بخش‌های زیرساختی و حمل‌ونقلی داشته و به توسعه اعتقاد دارد.

یار محمدی با یادآوری اینکه نکته نگاه کمیسیون عمران به وزارت راه، نگاهی اقتصادی و زیربنایی است و جناح‌بندی‌های سیاسی در این بین نقشی ندارد، ابراز امیدواری کرد: امیدواریم اسلامی بتواند نظر نمایندگان را به خود جلب و فضای مثبتی را نسبت به خود در روز رأی اعتماد ایجاد کند.