شناسهٔ خبر: 60300 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:

مجلس از آقای اسلامی در وزارت راه و شهرسازی حمایت می‌کند/ضرورت فعال شدن مسکن و مسایل حمل و نقلی کشور

حمید بنایی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسایلی چون فعال شدن مسکن، واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی، موضوعات مربوط به سفر، امنیت مسافر و کوتاه شدن تاخیر در سفرها از موارد مورد انتظار مجلس است، گفت: آقای اسلامی با توجه به سوابق و تحصیلات فردی اجرایی و آشنا است و می‌تواند اقدام و عمل داشته باشد. ایشان گزینه خوبی برای این وزارتخانه است و می‌تواند رای اعتماد مجلس را جلب کند.

حمید بنایی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص معرفی محمد اسلامی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی گفت: آقای اسلامی در موقعیت فعلی گزینه خوبی برای وزارت راه و شهرسازی هستند. 

نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در مجموع با توجه به سوابق  تحصیلات ایشان اجرایی و آشنا هستند و می‌توانند اقدام و عمل داشته باشند و مجلس هم قطعا از ایشان حمایت خواهند کرد، به شرط این که برنامه‌های ایشان مبتنی بر واقعیت باشد. درحالی که مجلس دهم وارد پختگی می‌شود، می‌تواند همراه با معاونانشان هم ارتباط خوبی داشته باشد.

بنایی گفت: امیدواریم با همکاری معاونان برنامه‌ها پیش برود و در حوزه ستادی گیر نکند. به نظرم آقای اسلامی می‌تواند رای اعتماد را از مجلس جلب کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره انتظارات مجلس از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی توضیح داد: مجلس انتظار دارد حوزه مسکن فعال شود. از سوی دیگر نیم میلیون نفر جمعیت کامیونداران کشور است و به طور مستقیم این موضوعات با اشتغال و درآمد مردم ارتباط دارد و نباید دچار آسیب شود.

بنایی درباره موضوعاتی که در جلسه دیروز کمیسیون عمران با وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی مطرح شد، اضافه کرد: موضوع ریل که در برنامه توسعه ششم دیده شده نیز مطرح شد و تاکید بر این است که پروژه‌های خوبی اجرا شود. همچنین واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های خصوصی بسیار مهم است. مسایل مربوط به سفر، امنیت مسافر و کوتاه شدن تاخیرها در سفرها نیز از موارد مورد انتظار مجلس است./