شناسهٔ خبر: 60428 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

امروز می‌توانیم شاهد یک نتیجه مثبت در تعامل اسلامی با مجلس باشیم / برنامه‌های‌ وزیر پیشنهادی دولت در راه، حمل و نقل و مسکن کاربردی و نیاز به حمایت دارد

زهرا ساعی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌های ارائه شده از سوی آقای اسلامی خیلی خوب و کاربردی است و تمام کسانی که در مورد ایشان از آنها پرس‌وجو داشتیم نظر مثبتی روی این وزیر پیشنهادی از سوی دولت داشتند.

زهرا ساعی نماینده مردم آذربایجان شرقی و حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو و همچنین عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص معرفی محمد اسلامی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی پست وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: خیلی از آقای اسلامی شناخت نداشتیم اما در این چند روز که ایشان در مجلس حضور یافتند و بابت ارائه برنامه‌های خودشان با کمیسیون‌های مختلف جلسه داشتند، شاهد کارنامه و رزومه خوب ایشان با توجه به تحصیلات مرتبط‌‌‌‌شان در حوزه راه، ساختمان و حمل و نقل بودیم.

وی افزود: آقای اسلامی که از دهه شصیت مدارج موفقیت را پله پله تا به امروز آمده‌اند در این مدت یک رزومه و کارنامه خوب از خودشان به جای گذاشته‌اند و تمام کسانی که در مورد ایشان از آنها پرس‌وجو داشتیم نظر مثبتی روی وزیر پیشنهادی دولت داشتند و مضافا اینکه برنامه خوبی را هم به مجلس ارائه داده‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که چقدر برنامه‌های ارائه شده از سوی محمد اسلامی برای کسب رای اعتماد از مجلس همسو با خواسته‌ها و مطالبات نمایندگان است، گفت: برنامه‌های ارائه شده از سوی آقای اسلامی خیلی خوب و کاربردی است اما باید دید چه میزان از این برنامه‌ها اجرایی خواهد شد. در این زمینه تیم همراه ایشان و همچنین انتخاب مدیرکل‌ها بسیار مهم است تا با اهتمام آن‌ها را اجرایی کنند.

وی ادامه داد: به عنوان یکی از نمایندگان تبریز در مجلس چند پروژه استانی را که به عنوان پروژه ملی مطرح شدند مطرح و امیدواریم بعد از آقای دکتر آخوندی با سرعت و قدرت این پروژه‌ها ادامه پیدا کند. تعریف از ایشان می‌گوید که آقای اسلامی مدیری با اقتدار است که با قدرت به کارها ورود می‌کند که این یک امتیاز و نقطه مثبت برای رفع مشکلاتی است که در حوزه مسکن مهر، راه و حمل و نقل داریم. امیدواریم بعد از دکتر آخوندی شاهد ادامه راه ایشان توسط آقای اسلامی باشیم و کارها با تسریع بیشتری بهبود یابد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجرایی شدن برنامه‌های اسلامی در صورت گرفتن رای اعتماد از مجلس ملزم به حمایت همه جانبه  دولت است، گفت: در صورتی که آقای اسلامی از مجلس رای اعتماد بگیرند قطعا دولت باید ایشان را به بهترین شکل همراهی کند و این وظیفه دولت است که همراه وزرای خودش باشد. در این میان البته تعامل شخص وزیر با سایر وزرا و بدنه هیات دولت، معاونان رئیس جمهور به خصوص سازمان برنامه بودجه هم بسیار مهم است.

وی افزود: با این حال به نظر می‌رسد آقای اسلامی می‌تواند با تعریفی که از تلاش و همت او در کارها می‌شود پروژه‌ها را اولویت‌بندی کرده و در این مسیر حتما از نمایندگان مجلس در هر حوزه مشورت بگیرد. بدون شک مجمع نمایندگان هر استان اولویت‌بندی خوبی دارند و این یعنی تعامل وزیر با مجلس و دولت است که بسیار می‌تواند به ادامه راه ایشان کمک کند.

زهرا ساعی در پایان درخصوص اینکه برنامه‌های اسلامی آیا امروز می‌تواند در نهایت منجر به رای اعتماد مجلس به او شود، اظهار داشت: به نظرم برنامه‌های کاربردی و خوب ایشان توانسته نظر همکاران من در مجلس شورای اسلامی را جلب کند و امیدواریم بتوانند رای اعتماد اکثر نمایندگان را بگیرند. با این حال طی این چند روز شاهد تلاش بسیار خوبی از سوی آقای اسلامی در تعامل با نمایندگان مجلس بابت برنامه‌های مدنظرشان بودیم و بسیار خوب عمل کردند و به نظرم امروز یک نتیجه خوب از تعامل ایشان با وکلای مردم در مجلس را شاهد خواهیم بود.

نظر شما