شناسهٔ خبر: 61255 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت

اتمام واحدهای روستایی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تا پایان سالجاری و واحدهای شهری تا شهریور۹۸/تاکید وزیر بر حل مشکلات مسکن مهر/پرداخت بیش از ۳۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در دولت دوازدهم به متقاضیان

شهر تهران انتصاب سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن، رشد۱۲.۶ درصدی اجاره‌بها در مناطق شهری تهران، اتمام واحدهای روستایی مناطق زلزله زده کرمانشاه تا پایان سالجاری و اتمام واحدهای شهری تا شهریور ۹۸، بازدید وزیر راه و شهرسازی از بافت ناکارآمد کهنوج و جیرفت، معرفی نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در مناطق زلزله زده، عذرخواهی اسلامی بابت مشکلات مسکن مهر از اهم اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

انتصاب علی نبیان به سرپرستی سازمان ملی زمین و مسکن

وزیر راه و شهرسازی در حکمی علی نبیان را به سمت عضو هیات مدیره و سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن، منصوب کرد.

وزیر راه و شهرسازی بابت مشکلات  مسکن مهر عذرخواهی کرد

مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته در دیدار با نمایندگان پروژه های مسکن مهر پردیس با اشاره به اهمیت بنیان خانواده بر اولویت این وزارتخانه برای اتمام پروژه مسکن مهر تاکید و به عنوان نماینده عالی دولت از آنها عذرخواهی کرد.

وی ادامه داد: تمام مطالبی که افراد بابت مسکن مهر شهر جدید پردیس در اين جلسه اعلام کردند؛ از آنها مطلع و از خبرهای مربوط به آن، آگاه هستم. در این خصوص و با توجه به مشکلات به وجود آمده نکته مهم این است که با شما و در کنار شما این مشکلات را حل کنیم و با یک برنامه اجرایی اقدام و عمل به جای وعده و وعید داشته باشیم. قطعا در این مسیر از مشارکت دیگر دستگاه‌ها هم بهره خواهیم برد تا کار به سرانجام برسد.

معرفی نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در مناطق زلزله زده کرمانشاه

وزير راه و شهرسازي در ابلاغی به رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامی ماموريت داد كه با اختيار تام و با حضور در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب شخصا روند بازسازی را هدايت كند.

بازدید وزیر راه و شهرسازی از بافت ناکارآمد کهنوج و جیرفت

وزیر راه و شهرسازی در سفر به کرمان ضمن گفت و گو با مردم و بررسی مشکلات آنها از پروژه‌های راهسازی و بافت فرسوده استان بازدید به عمل آورد.

تاکید بانک مسکن بر حمایت از انبوه سازان حرفه ای متقاضی ساخت در بافت های ناکارآمد

رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن وضعیت موجود انواع تسهیلات را برای متقاضیان ساخت مسکن به صورت انفرادی و همچنین برای انبوه‌سازان تشریح کرد و با اعلام حمایت از انبوه‌سازان حرفه‌ای، گفت: مجموعه سیاست‌های بانک مسکن در حمایت از انبوه سازانی است که با فنآوری های نوین می سازند و همچنین در بافت فرسوده و مناطق کمتر توسعه یافته اقدام به ساخت می کنند و یا انبوه سازانی است که الگوی مصرف را در احداث ساختمان رعایت می‌کنند.

پرداخت بیش از ۳۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در دولت دوازدهم به متقاضیان

مدیرعامل بانک مسکن ضمن تشریح عملکرد آن بانک در اعطای تسهیلات از زمان استقرار دولت دوازدهم، پیش‌بینی اعطای تسهیلات تا پایان سال و همچنین کل تسهیلات اعطایی از سال‌های ۹۲ تا پایان تیر ۹۶ را به تفکیک سال‌های مختلف، تشریح کرد.

پایان جدالی ۳۰ ساله بر سر اراضی زیتون

محمدسعید ایزدی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه تعیین تکلیف اراضی معوض تعاونی زیتون واقع در پارک سرخه حصار از طریق اراضی واقع در حریم شهر جدید پردیس ضمن اعلام تصویب کلیات طرح، اعلام کرد: کلیات طرح بر اساس مصوبه هیات دولت که در سال ۹۳ وزارت راه و شهرسازی، سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری را مکلف به تعیین تکلیف کرده است تصویب می‌شود و در طرح اجرایی تمامی ملاحظات از جمله تامین آب و سایر مواردی که مدنظر است لحاظ می شود و طرح اجرایی بار دیگر به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران می‌آید.

بررسی چالش های شهری همدان

دومین نشست از سلسله نشست‌های دفتر هجدهم شرکت بازآفرینی شهری ایران با موضوع همدان در مسیر بازآفرینی با حضور محمد سعید ایزدی، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، حسن سجادزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا همدان، مجید یوسفی‌نوید، معاون شهرسازی ومعماری شهرداری همدان، امید شهاب رضویان، فیلمساز، کارگردان و کنشگر حوزه میراث فرهنگی، سید مصطفی موسوی، رئیس مجمع سمن‌های استان همدان و منا عرفانیان سلیم، عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان دبیر پانل برگزار شد.

اتمام واحدهای روستایی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تا پایان سالجاری و واحدهای شهری تا شهریور۹۸

علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه واحدهای شهری تا شهریور ۹۸ و واحدهای روستایی احداثی و تعمیری زلزله  سال گذشته کرمانشاه تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسند از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی واحدهای روستایی و ۵۵ درصدی واحدهای شهری خبر داد.

رشد ۱۲.۶ درصدی اجاره بها در مناطق شهری تهران

طبق بررسی‌های بانک مرکزی در مهرماه امسال اجاره‌بها در شهر تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲.۶ درصد رشد داشته است که این عدد عادل یک‌سوم هزینه‌های سبد خانوارهای تهرانی می‌شود.