شناسهٔ خبر: 61549 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه كارگروه تصويب طرح راههای استان اصفهان مطرح شد؛

توجه به دو مقوله زمان احداث و اعتبارات در طرح مطالعاتی پروژه‌ها

جلسه در جریان بررسی طرح های مطالعاتی در كارگروه تصویب طرح های راهسازی ، واریانت های مورد نظرِ مشاور طرح بررسی و پیشنهاداتی جهت احداث و بررسی واریانتهای جدید برای ۵ طرح مطالعاتی در استان ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، پنجمین جلسه كارگروه تصویب طرح راههای استان با بررسی ۵ طرح مطالعاتی به ریاست معاون مهندسی و ساخت اداره كل راه وشهرسازی استان و با حضور شهرداران و كارشناسان شهرستانی در محل راه وشهرسازی برگزار شد.

محمدعلی علیمردانی معاون مهندسی و ساخت اداره كل راه و شهرسازی استان در ابتدا با تاكید بر انجام مطالعات به صرفه و در حداقل زمان ممكن، گفت: در مقطع فعلی بطور معمول در رابطه با پروژه ها دو مشكل وجود دارد كه به دو مقوله زمان و اعتبار بر می گردد و مشاوران طرح ها لازم است به گونه ای عمل كنند كه بهترین طرح با هزینه كم و با صرف وقت حداقلی به انجام برسد.

در این جلسه ۵ طرح مطالعاتی محور ابیانه – قهرود از توابع شهرستان نطنز، نطنز به سایت هسته ای، گردنه چاه سرخ در محور اصفهان – چادگان، محور خفر – سرباز در شهرستان سمیرم و طرح مطالعاتی ورودی و خروجی شهر داران مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است در جریان بررسی طرح های مطالعاتی كه توسط مشاورین طرح ارائه شد واریانت های مورد نظر بررسی و پیشنهاداتی جهت احداث و بررسی واریانتهای جدید برای طرح ارائه شد.

علیمردانی در توضیح مطالعات انجام شده برای مسیرهای یاد شده گفت: در رابطه با محور ابیانه – قهرود با توجه به نیاز به اعتباری بیش از ۸۰ میلیارد تومان جهت احداث، مقرر شد تا مسیر مورد نظر و مسیر پیشنهادی مورد بازنگری مجدد قرار گیرد.

وی افزود: كلیات طرح چهار خطه قدیم نطنز – كاشان در سایت هسته ای نیز تصویب و مقرر شد تا با مشاركت سازمان انرژی اتمی انجام پذیرد و گردنه چاه سرخ در محور چادگان با توجه به گردشگری بودن منطقه و لزوم حفظ طبیعت موجود و توجه به معماری راه لازم است تا واریانتهای جدید پیشنهادی توسط مشاور مورد بررسی قرار گیرد.

وی درباره طرح مطالعاتی جاده روستایی خفر – سرباز در شهرستان سمیرم اظهار داشت: این محور با توجه به كوهستانی بودن مسیر و رانش زمین و طغیان رودخانه موجود در مسیر و احتمال از بین بردن جاده احداثی لازم است تا واریانتهای پیشنهادی بررسی و با توجه به مطالعات، بهترین و باصرفه ترین مسیر در برنامه جهت احداث قرار گیرد.

ورودی و خروجی شهر داران نیز با توجه به حجم تردد وسایل نقلیه در این مسیر مورد بررسی قرار گرفت كه در نهایت مقرر شد تا در شورای ترافیك استان مطرح شد.

نظر شما