شناسهٔ خبر: 6176 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ريزش گل و لای باعث انسداد راه‌های روستايی گيلان شد

مسدود شدن جاده چالوس بر اثر سیل و ریزش کوه محورهای مواصلاتی گيلان از روز گذشته(یکشنبه) به‌علت بارش باران شديد دچار آب گرفتگي و ريزش گل و لای شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره کل روابط عمومي راه و شهرسازي استان گيلان، از روز گذشته و ديشب در شهرستان رودبار محور منجيل-طارم فقط در حوزه استحفاظي گيلان ريزش و رانش گل و لاي باعث مسدود شدن محور شد كه تا ساعت ۵ بامداد روز جاري با تلاش بي وقفه عوامل راهداري بازگشايي و در حال حاضر عمليات تكميلي در حال انجام است.

مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي استان گيلان گفت: در محور امامزاده هاشم-رودبار در جاده قديم نيز حدود ۸ نقطه ريزش به وجود آمد كه تا ساعت ۵ بامداد باعث انسداد محور همچنين در شهرستان رشت محور سراوان-فومن و محور رشت-امامزاده هاشم به دليل ريزش خاك در اثر باران و پر شدن قنوها، آب گرفتگي ايجاد شده توسط راهداران پاكسازي شد .

محمود ايرانپرست گفت : در شهرستان شفت محور شفت-امامزاده ابراهيم در دو نقطه آبنماي بدآب و چوبر براثر سيلاب مسدود شده كه تا اين لحظه آبنماي بدآب بازگشايي ولي آبنماي چوبر در حال بازگشايي است و همچنين يك نقطه در منطقه طالقان در همان محور ريزش وجود دارد كه بعد از بازگشايي آبنماي چوبر آن هم بازگشايي خواهد شد.

مدير راهداري راه و شهرسازي گيلان در ادامه افزود : شهرستان فومن در محور فومن-ماسوله ۵ نقطه ريزش و ۲ مورد آب نما در راه روستايي مسدود بوده كه با تلاش راهداران رفع انسداد شده است.

در پايان ايرانپرست گفت: نيروهاي راهدار در حال جمع آوري و رفع انسداد در اثر بالاآمدن آب و گل و لاي آبنماي لات محله شهرستان رودسر و ريزش برداري در محور ماسال-گيلوان شهرستان ماسال است./

نظر شما