شناسهٔ خبر: 62577 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مروری بر اخبار هفتگی بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت؛

امضای ۱۰ قرارداد و ۱۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری ۷ بندر با بخش خصوصی به ارزش ۶۷۸۸۵ میلیارد ریال/ پیگیری مصوبه کاهش قیمت سوخت برای فعالان اقتصادی و شرکت کشتیرانی

گزارش آخر هفته تاکید بر توزیع حمل بار روی ریل و جاده با تکمیل راه‌آهن چابهار – زاهدان، حمایت دولت و وزارت راه و شهرسازی از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان صنایع حمل و نقلی، رونمایی از مجموعه کتاب‌های استانداردها و کنوانسیون‌های بندری در سومین نمایشگاه حمل و نقل، پیگیری مصوبه کاهش قیمت سوخت برای فعالان اقتصادی و شرکت کشتیرانی و امضای ۱۰ قرارداد و ۱۰ تفاهم نامه سرمایه‌گذاری ۷ بندر با بخش خصوصی به ارزش ۶۷۸۸۵ میلیارد ریال از اهم اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

توزیع حمل بار روی ریل و جاده با تکمیل راه‌آهن چابهار – زاهدان

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع وابسته گفت: در پایان هفته سفری به آذربایجان خواهیم داشت تا مذاکرات لازم را در راستای تکمیل راه‌آهن رشت – آستارا انجام دهیم. امیدواریم با هماهنگی‌ها و تعاملاتی که با کشورهای همسایه وجود دارد، در بخش ریل و جاده سهم از دست رفته خودمان را که مورد غفلت واقع شده، دنبال کنیم.

دولت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان صنایع حمل و نقلی حمایت می‌کند

وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام حمایت دولت در سال جاری و سال‌های آتی از حوزه‌های حمل و نقل گفت: دولت هم در سال جاری و هم در سال‌های آتی پشتیبانی‌های لازم را از حوزه‌های حمل و نقل خواهد داشت، نکته مهم آن است که بتوانیم ناوگان‌مان را به صورت متناسب و متوازن توسعه دهیم که این ناوگان شامل ناوگان جاده‌ای، ناوگان ریلی در بخش بار و مسافر، ناوگان دریایی و هوایی است.

رونمایی از مجموعه کتاب‌های استانداردها و کنوانسیون‌های بندری در سومین نمایشگاه حمل و نقل

با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در سومین نمایشگاه حمل ونقل و صنایع وابسته از مجموعه كتاب‌های استانداردها و كنوانسیون‌های بندری رونمایی شد.

حمل و نقل اصلی‌ترین مولفه توسعه همه‌جانبه کشور است

وزیر راه و شهرسازی در پیام ویژه خود به مناسبت روز حمل و نقل از این مقوله به عنوان اصلی‌ترین مؤلفه توسعه همه جانبه، نه تنها به عنوان بخش زیرساختی بلكه به عنوان موتور حركت اقتصادی، اجتماعی و بخش‌هایی از جمله صنعت، كشاورزی، گردشگری، نفت و ... در جوامع مختلف یاد کرد.

روانبخش بهزادیان عضو کمیته ارزیابی و علکرد سازمان بنادر شد

با حکم مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، روانبخش بهزادیان به سمت "عضو کمیته ارزیابی و عملکرد" این سازمان منصوب شد.

انتصاب عفیفی‌پور به سمت عضو کمیته ارزیابی و عملکرد سازمان بنادر

اله‌مراد عفیفی‌پور با حکم مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به سمت عضو کمیته ارزیابی و عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی، منصوب شد.

الحاق کشورهای جدید به موافقتنامه ایران- هندوستان- افغانستان

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران، در کیش، گفت: تجهیز پایانه کانتینری بندر شهیدرجایی و گنتری‌کرین‌های آن با ۱۰۴ میلیون یورو و ترانس‌تینرها با ۲۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری انجام و نصب شد.

رشد ۸۳ درصدی ورود و خروج مسافر از بنادر کشور طی آبان‌ماه سالجاری

میزان ورود و خروج مسافران از بنادر کشور در ماه آبان ۹۷ حاکی از رشد ۸۳ درصدی مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و همچنین میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور بالغ بر ۱۰ میلیون تن کالا برآورد شده است.

پیگیری مصوبه کاهش قیمت سوخت برای فعالان اقتصادی و شرکت کشتیرانی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم انعقاد ۱۹ قرارداد و موافقت‌نامه های همکاری در زمینه سرمایه‌گذاری در بنادر کشور با اعلام این مطلب که تا کنون ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بنادر کشور انجام شده است، افزود: امشب ۱۹ قرارداد و تفاهمنامه به امضا می‌رسد که با سرمایه‌گذاری ۱۸۰۰ میلیارد تومانی به معنای ایجاد اشتغال و افزایش ارزش افزوده برای کشور محسوب می‌شود .

آمادگی مجلس برای هموارکردن مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حمل و نقل دریایی

وکیلی عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش حمل و نقل به ویژه دریایی و هموار کردن مسیر این قشر در فعالیت‌های اقتصادی بنادر، گفت: نگاه مجرمانه به سرمایه‌گذاری باید تغییر کند و باید راه برای فعالیت سرمایه‌گذاران به معنای واقعی فراهم شود.

بازنگری دستورالعمل های سرمایه‌گذاری در بنادر کشور

محمدعلی حسن‌زاده معاون امور بندری سازمان بنادر در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر کشور ضمن اعلام استقرار صنایع در سه بندر چابهار، امام‌خمینی و شهیدرجایی، گفت: دستورالعمل سرمایه‌گذاری در بنادر کشور بازنگری شده و به زودی تصویب می‌شود.

امضای ۱۰ قرارداد  و ۱۰ تفاهم نامه سرمایه‌گذاری ۷ بندر با بخش خصوصی به ارزش ۶۷۸۸۵ میلیاردریال

با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ۱۰ قرارداد سرمایه‌گذاری، ۱۰ تفاهم‌نامه همکاری و یک توافقنامه بین ادارات کل بنادر و دریانوردی استان‌های هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، گیلان، منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، بوشهر و نوشهر به ارزش ۶۷ هزار و ۸۸۵ میلیاردتومان با بخش خصوصی به امضا رسید.

نظر شما