شناسهٔ خبر: 63482 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز بیان کرد:

اولویت اول وزارت راه و شهرسازی بالابردن کیفیت زندگی و رضایتمندی شهرواندان است

تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز اولویت اول وزارت راه و شهرسازی را بالابردن کیفیت زندگی و رضایتمندی شهرواندان دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز  مدیر کل راه و شهرسازی استان در نخستین نمایشگاه بین‌المللی مسکن، شهرسازی بیان کرد: مهمترین هدف ما تحقق اهداف ارکان اصلی ۹گانه برنامه بازآفرینی در استان می باشد که در نهایت موجب بهبود وضعیت معیشت ساکنین محلات بازآفرینی و بالابردن کیفیت زندگی و رضایتمندی  شهرواندان است.

وی افزود:در این راستا درصددیم تا متوسط سرانه‌های مربوط به خدمات و زیرساخت‌های شهری بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی به متوسط شهری واقع در آن‌ها برساند و بی‌تردید رسیدن به اهداف موردنظر اجرایی، نیازمند به پیش‌زمینه‌های است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به هماهنگی و همکاری دستگاه‌های ذی دخیل (دستگاه‌های ستاد ملی- استانی و شهرستانی) در چهارچوب وظایف قانونی مربوط به بازآفرینی شهری است.

تقی رضایی اضافه کرد:میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه‌وبودجه برای پیاده‌سازی برنامه تولید و اشتغال در حوزه بازآفرینی شهری پایدار تفاهم‌نامه‌ای منعقدشده تا بر اساس آن تزریق کمک‌های فنی و اعتباری استان‌ها از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال باشد  که سهم استان البرز در دریافت بودجه از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور برای کمک به انجام اقدامات حوزه بازآفرینی در سال جاری حدود ۴۷میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان البرز به مشارکت مطلوب سازمان های مردم نهاد و سمن‌ها در قالب  انجمنهای  خیریه ، NGOها در طرح‌های بازآفرینی استان و تصمیم گیری‌ها و همچنین به نقش موثر آنها جهت حل مسائل اجتماعی و فرهنگی بالاخص  مسأله اشتغال و به ویژه اشتغال بانوان نیز اشاره کرد.

نظر شما