شناسهٔ خبر: 63591 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

محمد اسلامی در خوزستان گفت:

اراضی دولتی برای تولید مسکن در خوزستان از طریق مشارکت واگذار می‌شود/ ماموریت بنیاد مسکن برای طراحی و احداث واحدهای مسکونی در استان با مشارکت سرمایه‌گذاران و سازندگان

درجمع وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از مسکن‌های مهر استان خوزستان با اعلام این مطلب که اولویت وزارتخانه اتمام مسکن‌های مهر باقیمانده‌ای است که مشکلات حقوقی و قضایی ندارند، گفت: با استاندار خوزستان گفتگو کرده‌ایم تا از طریق مشارکت اراضی که می‌تواند برای تولید مسکن به ویژه برای مسکن خانه اولی‌های مورد استفاده قرار بگیرد واگذار شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از مسکن مهر استان خوزستان در جمع خبرنگاران، اعلام کرد: از مهمترین اهدافی که ما در وزارت راه و شهرسازی داریم این است که چرخه تولید مسکن در کشور به ویژه برای اقشار متوسط و پایین فعال شود و وظیفه ما این است که بتوانیم زمینه خانه‌دار شدن این اقشار را فراهم کنیم.

وزیر راه و شهرسازی اولویت نخست وزارتخانه را بحث تکمیل مسکن‌های مهر باقی مانده عنوان کرد و افزود: خوشبختانه تکلیف تکمیل مسکن‌های مهر باقی مانده در تمامی مناطق کشور روشن شده است و تاکید داریم که این مسکن‌های مهر از توقف در ساخت خارج شوند. این تاکید البته برای مسکن‌های مهری است که مشکلات حقوقی و قضایی ندارند زیرا مسکن‌های مهری که مشکلات حقوقی و قضایی دارند از حوزه نفوذ ما خارج هستند.

عضو کابینه دولت دوازدهم همچین خاطرنشان کرد: برای شتاب دادن به جریان احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که از برنامه‌های وزارتخانه با تاکیدهای رئیس جمهوری است و اخیرا نیز توسط ایشان رونمایی شد در نظر داریم تا ۲۰۰ هزار واحد را در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد را در بافت‌های فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد را در شهرهای زیر ۵۰هزار نفر احداث کنیم.

اسلامی گفت: ما با استاندار خوزستان نیز گفتگو کرده‌ایم که بتوانیم به غیر از آنچه گفته شد، در شهرهای آبادان و خرمشهر و دیگر شهرهای خوزستان که نیاز مسکن وجود داشته باشد، زمین‌هایی که می‌تواند برای تولید مسکن به ویژه برای مسکن خانه اولی‌های مورد استفاده باشد، از طریق مشارکت واگذار کنیم.

وی تصریح کرد: برای سرعت بخشیدن به امر ساخت مسکن در استان خوزستان اعلام کرده‌ایم استاندار به هر تعدادی که در شورای مسکن استان در مورد احداث تصمیم‌گیری کنند ما در وزارتخانه از آن تعداد حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد و این حمایت البته برای بافت‌های فرسوده و مواردی که در حاشیه‌ها قرار دارند از اولویت بالاتری برخوردار است.

این مقام مسئول همچنین اعلام کرد: به منظور تعیین‌تکلیف احداث واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ماموریت داده ایم تا نمایندگان بنیاد  در استان خوزستان مستقر شوند و نسبت به طراحی و احداث واحدهایی که می‌تواند با مشارکت سرمایه گذاران و سازندگان و توسط بنیاد با مشارکت سازمان های حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد، واحدهایی را احداث کنند، اقدام کنند تا بتوانیم در جهت رفع مشکلات افرادی که در بافت‌های ناکارآمد مستقر هستند گام برداریم و شاهد باشیم که هم بهسازی و نوسازی شهری اتفاق می افتد و هم نیازهای مسکن برطرف می‌شود.

وی در پایان با یادآوری تاکید رئیس جمهور مبنی بر اختصاص زمین‌های دولتی برای احداث مسکن به ویژه در بافت‌های فرسوده و میانی شهرها، تاکید کرد: واحدهای مسکونی که احداث می شوند با اولویت به خانه اولی‌ها واگذار می‌شود.

نظر شما