شناسهٔ خبر: 6362 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

زادخور خبر داد:

برخورد قطار یزد-تهران با ۱۳ شتر/ هیچ مسافری آسیب ندید/ خسارتی به قطار وارد نشد/پرداخت خسارت تأخیر به مسافران

قطار مدیر کل راه آهن قم از برخورد قطار یزد-تهران با ۱۳ شتر در بین ایستگاه‌های محمدیه و قم‌رود خبر داد و گفت: در این حادثه هیچ مسافری آسیب ندید و خسارتی هم به قطار وارد نشد.

فرشاد زادخور در در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره حادثه شب گذشته قطار پردیس ۶۲۷ شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا یزد-تهران گفت: این قطار در ساعت ۲۰:۴۵ بین ایستگاه‌های محمدیه و قم رود با ۱۳ نفر شتر برخورد کرد و شترها تلف شدند.

وی با بیان اینکه پس از این برخورد قطار یک ساعت توقف در مسیر داشته است٬ تأکید کرد: در این حادثه هیچ مسافری آسیب ندید و خسارتی هم به قطار وارد نشد.

مدیرکل راه آهن قم ادامه داد: به علت تأخیر ۲ ساعته قطار در رسیدن به مقصد مسافران این قطار یک ماه زمان دارند تا با ارائه کارت شناسایی خود به شرکت راه آهن درخواست خسارت کنند که بر اساس میزان تأخیر٬ خسارت پرداخت خواهد شد.

هرچند تمام تلاش راه‌آهن و شرکت‌های ریلی بر این بوده است که با تعیین حریم قطار در تمام فضای ریلی کشور مانع از وقوع حوادثی این چنینی شود اما بعضا دیده می‌شود حیوانات غیراهلی و یا گله‌هایی از حیوانات اهلی حریم قطار را شکسته و وارد محدوده ریلی می‌شوند. با توجه به مکانیزم ترمز قطارها که نیاز به یک خط چند ده متری دارد، ورود یکباره حیوانات به حریم ریل امکان ترمز و توقف برای جلوگیری از برخورد با آنها را از بین می‌برد./

نظر شما