شناسهٔ خبر: 65193 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در نماز جمعه گلوگاه گفت :

تسهیلات ۹ درصدی برای بازآفرینی به متقاضیان ارایه می‌شود

نظری سید محمد نظری سخنران پیش از خطبه نماز جمعه گلوگاه با اشاره به این نکته که مازندران پاک از جمله موضوعاتی است که ضرورت برنامه‌ریزی مدون در آحاد خانواده مورد انتظار استاندار مازندران است و مردم ، مسئولین می‌بایست نسبت به عملیاتی شدن این موضوع اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران, سید محمد نظری سخنران پیش از خطبه نماز جمعه گلوگاه با اشاره به این نکته که  مازندران پاک از جمله موضوعاتی است که ضرورت برنامه‌ریزی مدون در آحاد خانواده مورد انتظار استاندار مازندران است و مردم ، مسئولین می بایست نسبت به عملیاتی شدن این موضوع اقدامات لازم را  انجام دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران افزود : در حوزه بازآفرینی شهری، بافت‌های فرسوده و ناکارآمد تسهیلات ۹ درصدی به میزان ۴۰ میلیون تومان به متقاضیان ارائه می گردد .

وی گفت : در بخش بازآفرینی شهری بناهای فرسوده و متروکه که در بافت های ناکارآمد قرار دارند در نظام مهندسی از ۵۰ درصد تخفیف برخوردار می گردند و   اداره کل راه و شهرسازی قیرهای رایگان بابت این طرح ها به شهرداری های دارای بافت فرسوده می دهد و ۲۱ پروژه  در بافت فرسوده شهرها نظیر خانه بهداشت پارک معلولین و پارک محله در  دست اجراست.

سید محمد نظری  در نماز جمعه شهرستان گلوگاه گفت :پاکسازی ،  حفظ و مراقبت از نهال و درختان حریم راه ها و اهتمام ویژه در منظر آرایی راه های استان از جمله ضروریاتی است که جز سیاست های راهبردی وزارت راه و شهرسازی می باشد و می بایست در سراسر استان از جمله شهرستان گلوگاه اجرا و عملیاتی گردد.

وی یادآور شد : با توجه به حجم بالای تردد که در مازندران صورت می گیرد بی شک این استان نیاز به توسعه مدل های حمل و نقلی اعم از حمل و نقل ریلی زمینی دریایی  هوایی دارد که به نوعی مسئولیت تمامی این بخش از توسعه برعهده دولت و وزارت راه و شهرسازی می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران گفت :  بر اساس قراردادی که بین دولت روسیه و وزارت راه و شهرسازی منعقد گردید  عملیات اجرایی برقی کردن راه آهن اینچه برون به تهران سال ۹۸ آغاز خواهد شد و برنامه توسعه و اتصال راه آهن گرگان به مشهد بصورت برقی در دستور کار میباشد و در این راستا نیز آستان قدس اعلام آمادگی نموده است.

نظر شما