شناسهٔ خبر: 65843 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث سیل بند پنج کیلومتری در شهرستان دشت آزادگان / میزان بارش خوزستان نسبت به سال گذشته ۳۲۱ درصد افزایش داشت

سیل بند2 مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به احداث سیل‌بند پنج کیلومتری شهرستان دشت آزادگان گفت: برای احداث این سیل‌بند، ۷۰ دستگاه کمپرسی ، ۳۰ دستگاه بولدوزر و تعدادی بیل مکانیکی به‌کار گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان، رضا رضایی در محل پارک سبهانی دشت آزادگان در خصوص آخرین اقدامات برای کمک‌رسانی به مناطق در معرض سیلاب این شهرستان اظهار داشت : با توجه به بارش های روزهای اخیر و همچنین افزایش حجم آب پشت سدها، به ناچار دریچه های سد باز شده و حجم آب قابل توجهی رهاسازی شده که به دنبال آن سطح روخانه کارون بالا آمده است.

وی افزود: در حال حاضر بخش عمده‌ای از روستاهای استان به‌خصوص در منطقه دشت آزادگان و همچنین پارک‌های محلی این شهرستان زیر آب رفته، اما اداره کل راه و شهرسازی استان در کنار سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان با استفاده از تمامی ظرفیت ماشین‌آلات خود به‌صورت مستمر در حال تلاش است تا کمترین آسیب به منازل این شهرستان وارد شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: اگر چه اقدامات خوبی در جهت نصب سیل‌بندها و مهار آب رودخانه انجام شده است، اما با این وجود مشکلات خاصی پیش رو داریم که نیازمند تلاش مضاعف تمامی مردم و دستگاه های خدمت رسان است.

وی بیان کرد : اکنون با استفاده از ماشین‌آلات سنگین از پارک سبهانی دشت آزادگان تا انتهای شهر به مسافت پنج کیلومتر سیل بند نصب شده تا کمترین میزان آب وارد شهر شود.

وی گفت: با توجه به اینکه در روزهای آینده حجم آب خروجی از سدها و میزان بارندگی در استان بیشتر می شود، انتظار داریم که مردم با استقامت بیش‌تری با ما همکاری کنند و هشدارهای مدیریت بحران را جدی بگیرند تا بتوانیم شرایط ایمنی را برای شهر ایجاد کنیم.

در روزهای اخیر بخش مهمی از ماشین‌آلات سنگین دستگاه های دولتی خوزستان و استان های همجوار برای کنترل سیلاب احتمالی به مناطق خطرخیز خوزستان گسیل شده است.

گفتنی است که سازمان هواشناسی در روزهای آینده باراش باران پیش‌بینی کرده است که بر اساس این گزارش تخمین زد می‌شود که آب رودخانه کارون در مقطع اهواز و برخی شهرستان‌ها به سه هزار متر مکعب در ثانیه برسد. همچنین سازمان هواشناسی خوزستان میزان بارندگی در استان از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهر ۹۷) تا (۲۶ اسفند ۹۷) را ۴۲۲ میلیمتر اعلام کرده که این میزان بارش در مقایسه با دوره مشابه سال پیش از آن، ۳۲۱ درصد و در مقایسه با آمار بلند مدت خوزستان حدود ۶۰درصد افزایش دارد.