شناسهٔ خبر: 67381 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راه‌اندازي مجدد تونل الله اكبر با درنظر گرفتن اعتبار ۴۰۰ ميليارد ريالي

محمد پارسا معاون مهندسي و ساخت اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي از راه‌اندازي مجدد تونل الله اكبر با درنظر گرفتن اعتبار ۴۰۰ ميليارد ريالي در سال ۹۸ براي اين پروژه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره كل راه وشهرسازي استان خراسان رضوي، محمد پارسا با اعلام اين خبر گفت: پروژه تونل الله اكبر در يك بازه زماني به دليل عدم تخصيص اعتبارات تعطيل شد؛ اما در حال حاضر اين پروژه با در نظر گرفته شدن اعتبار ۴۰۰ ميليارد ريالي مجددا راه اندازي شده است.

وي افزود: حدود ۵۰ ميليارد ريال از اين اعتبار در قالب اوراق به پيمانكار پرداخت شده است و با توجه به عوامل، ماشين آلات و مصالحي كه وارد كارگاه مي‌شود، شروع خوبي براي اين پروژه محسوب مي‌شود.

معاون اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي با بيان اينكه احداث تونل و گذر از ارتفاعات الله اكبر، سخت‌ترين، زمان‌برترين و پرهزينه‌ترين قسمت اين پروژه خواهد بود كه قرارگاه خاتم الانبيا براي احداث آن ورود پيدا كرده است، تصريح كرد: براي اتمام پروژه نمي‌توان زمان قطعي را پيش بيني كرد اما بازهم زمان به چگونگي تخصيص اعتبارات بستگي دارد.

وي يادآور شد: از منظر پيمانكاري، فني و اجرايي مشكلي وجود ندارد و به محض تزريق پول مي‌توان از دهانه ديگر تونل ۳ هزار و ۷۰۰ متري وارد شد و حتي شيوه تزريق اعتبار مي‌تواند به پيشرفت پروژه و در دستور كار قرارگرفتن تونل‌هاي بعدي كمك كند.