شناسهٔ خبر: 67575 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

افزایش ۶۵ درصدی وام ساخت قابل انتقال / وام خرید افزایش نمی‌یابد

محمد اسلامی محمد اسلامی گفت: در ۱۶ اسفندماه سال گذشته مصوبه شورای پول و اعتبار برای افزایش وام ساخت مسکن قابل انتقال به خریدار دریافت شد و این تسهیلات حدوداً ۶۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خانه ملت، محمد اسلامی در خصوص برنامه وزارت راه و شهرسازی برای افزایش وام مسکن، گفت: در این وزارتخانه بر تقویت بخش عرضه مسکن تاکید داریم، تولیدکنندگان و انبوه‌سازان باید تقویت شوند.

وی با بیان اینکه وام مسکنی که به فرد و زوجین تعلق می‌گیرد از طریق اختصاص وام به سازنده در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در ۱۶ اسفندماه سال گذشته مصوبه شورای پول و اعتبار برای افزایش وام ساخت مسکن دریافت شد و این تسهیلات حدوداً ۶۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

اسلامی با اشاره به اینکه وام ساخت مسکن قابل انتقال به خریداران است و کمک می‌کند تا اثر تورمی ایجاد نشود و عرضه فعال شود تا بتوانیم در آینده شاهد تولید بیشتر مسکن باشیم، ادامه داد: اشخاصی نیز که قصد ساخت مسکن دارند می‌توانند از تسهیلات ساخت مسکن بهره‌مند شوند تا بتوانیم برای خانه دار شدن آنها در مراحل بعدی گام‌های بلندتر و استوارتری برداریم.

وزیر راه شهرسازی در خصوص برنامه این وزارتخانه برای افزایش مبلغ تسهیلات خرید مسکن، گفت: تا کنون وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ای برای افزایش میزان وام خرید مسکن ندارد.