شناسهٔ خبر: 70265 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص ۲۶ میلیارد ریال برای خرید ماشین آلات وتجهیز ناوگان راهداری استان قم

ماشین آلات رییس اداره ماشین آلات راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم از خرید انواع ماشین آلات وتجهیزات راهداری با بیش از ۲۶ میلیارد ریال خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان قم ، درراستای طرح تجهیز وتوانمند سازی ناوگان راهداری استان قم ، هشت دستگاه انواع ماشین آلات وتجهیزات راهداری ، خریداری وبه این ناوگان اضافه شد.

احمد دادآفرین درخصوص تعداد ماشین آلات وتجهیزات راهداری خریداری شده گفت : تعداد لگن کمپرسی های خریداری شده سه دستگاه و تعداد بیلهای برفروب نیز دودستگاه هستند که درصورت احتساب  عددی دستگاه ها ، جمع کل ادوات خریداری شده دوازده  دستگاه هستند.

دادآفرین در توضیحی مجمل درخصوص قابلیت فنی برخی دستگاههای خریداری شده فوق الذکر اظهار داشت : از ویژگی های بیل مکانیکی خریداری شده میتوان به قدرت موتور این دستگاه اشاره کرد که بالغ بر ۱۷۸ اسب بخار توان ووزن عملیاتی آن نیز ۲۲ تن است.

وی درخصوص ویژگی های اسکید لودر خریداری شده نیز توضیح داد : از قابلیتهای  منحصر به فرد اسکید لودر که دربین اپراتورهای این دستگاه با نام باب کت شناخته شده است  میتوان به قابلیت اتصال این دستگاه به بیش از یکصد قطعه کاربردی نظیر بیل ، لیفتراک ، کاتر آسفالت ، بک هو ، قیچی آهن بر و ....اشاره کرد .

 دادآفرین  افزود : توان این دستگاه ۸۵ اسب بخار است که به دلیل ساختار اهرمی سکان هدایت چرخها ، قابلیت دورزدن درجا را داراست.

وی دیگر  دستگاهها و تجهیزات خریداری شده را دارای کاربردهای شناخته شده دانست ودرخاتمه اظهار داشت : بی تردید توانمند شدن ناوگان بزرگ راهداری قم  موجب  افزایش توان عملیاتی این اداره کل درراستای تامین ایمنی وصیانت از محورهای جاده ای استان می شود.