شناسهٔ خبر: 70415 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

اختصاص بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت‌های زلزله مسجدسلیمان

سازمان برنامه و بودجه جلسه بررسي ابعاد خسارت زلزله مسجد‌سليمان و نحوه جبران خسارت‌هاي وارد شده به این شهرستان با حضور سيد‌حميد پورمحمدي معاون اقتصادي و هماهنگي برنامه و بودجه كشور، بیژن زنگنه، وزير نفت، استاندار خوزستان، رييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي، رييس مديريت بحران كشور و امير نعمتي جانشين نيروي زميني ارتش، نماينده مردم و فرماندار مسجد سليمان در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جلسه بررسي ابعاد خسارت زلزله مسجد‌سليمان و نحوه جبران خسارت‌هاي وارد شده به این شهرستان مقرر شد وزارت نفت مبلغ ۵۱ ميليارد تومان كمك بلاعوض از طريق دريافت تسهيلات بانكي براي اتمام ۵۰۰ واحد نيمه‌تمام به بنياد مسكن پرداخت كند.

به نقل از مركز اطلاع‌رساني، روابط‌عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور، در اين جلسه همچنين مقرر شد كه با نظارت استانداري خوزستان، دارايي‌ها از جمله منازل مسكوني و اراضي مازاد موجود متعلق به شركت نفت به فروش رفته و منابع حاصل، صرف اتمام پروژه شده يا براي احداث واحدهاي مسكوني خسارت ديده از زلزله استفاده شود.

همچنين در این جلسه مقرر شد با هدف جبران خسارت وارده به واحد‌هاي مسكوني آسيب ديده از زلزله اخير مسجدسليمان اختصاص ۲۱۰ ميلیارد تومان تسهيلات و ۷۴ ميليارد تومان بلاعوض و نيز ۲۵ ميليارد تومان براي آماده‌سازي و ۳۰ ميليارد تومان براي هزينه‌هاي پشتيباني جانبي براي تصويب به هيئت وزيران پيشنهاد شود.
همچنين مقرر شد كه ستاد مديريت بحران گزارش خود درباره ساير خسارت‌ها به واحدهاي توليدي و زيرساخت‌ها و غيره را كامل تا متعاقباً تصميم‌گيري شود.

از سوی دیگر مقرر شد قطعاتي از اراضي مناسب تا سقف ۷۸ هكتار متعلق به نيروي زميني ارتش در مسجدسليمان به منظور ساخت مسكن براي زلزله‌زدگان به قيمت كارشناسي تحويل وزارت راه و شهرسازي شود و هم‌زمان معادل ارزش كارشناسي اين اراضي توسط وزارت مذكور از طريق مسكن مهر به صورت تهاتر در شهرهاي مورد تقاضا تحويل نيروي زميني شود.

بر پايه گزارش سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازي اين اراضي را به بنياد مسكن تحويل خواهد داد كه با هدف ايجاد مسكن براي آسيب‌ديدگان زلزله مسجدسليمان مورد استفاده قرار گيرد و اين اقدام‌ها در مدت يك ماه انجام مي‌پذيرد.
در خاتمه این جلسه مقرر شد كه وزارت راه و شهرسازي و استانداري خوزستان و مديران اين استان حداكثر مساعدت و تسريع را براي تغيير كاربري و تأمين زيرساخت‌ها به عمل آورند.