شناسهٔ خبر: 70495 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

"امیدیه" گرم‌ترین و "بویین میاندشت" خنک‌ترین شهرهای هفتمین روز مردادماه/ اهواز عنوان گرم‌ترین مرکز استان را رها نمی‌کند

گزارش هواشناسی بر اساس داده‌های هواشناسی «امیدیه» و «بویین میاندشت» به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط کشور در هفتمین روز مردادماه به ثبت رسیدند و «اهواز» باز هم گرم‌ترین مرکز استان باقی ماند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی، «امیدیه» در استان خوزستان با ثبت دمای ۴۷/۶ درجه سانتی‌گراد به عنوان گرم‌ترین شهر کشور در هفتمین روز از مردادماه سال جاری به ثبت رسید.

پس از این امیدیه، دیگر شهر خوزستان یعنی شوش با ثبت دمای ۴۷/۳  و دهلران در استان ایلام با ثبت دمای ۴۷ درجه سانتیگراد به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم گرم‌ترین مناطق کشور در هفتمین روز مردادماه قرار گرفتند.

 در همین روز «بویین‌میاندشت» در استان اصفهان با ثبت دمای ۷/۵ درجه سانتی‌گراد، خنک‌ترین ایستگاه کشور نام گرفت و شهرهای «بابارشانی» کردستان و «شهرکرد» در استان مرکزی به ترتیب با ثبت دمای ۹/۶ و ۹/۸ درجه سانتی‌گراد در رتبه‌های بعدی خنک‌ترین شهرهای کشور قرار گرفتند.

در میان مراکز استان‌ها نیز اهواز همچنان گرم‌ترین مرکز به شمار می‌رود؛ این شهر روز دوشنبه دمای ۴۶/۸ درجه سانتیگراد را به ثبت رساند و اگرچه روند کاهشی دمای خود نسبت به روزهای گذشته را حفظ کرد اما بازهم عنوان گرم‌ترین مرکز استان را به خود اختصاص داد. دو شهر قم و یزد نیز با ثبت دمای ۴۲/۲ و ۴۲ درجه سانتیگراد روز گرمی را پشت سر گذاشتند.

 در میان مراکز استان شهرکرد با دمای ۹/۸ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مرکز استان کشور را در هفتمین روز از مردادماه از آن خود کرد.
همچنین بر اساس داده‌های ایستگاه‌های باران‌سنجی ورزقان در استان آذربایجان شرقی رکورد‌دار میزان بارندگی لقب گرفت. گزارش‌های سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد روز سه‌شنبه هفتم مردادماه ۱۰/۷ میلیمتر باران در این شهر شمال‌غرب کشور باریده است.