شناسهٔ خبر: 70626 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

طرح شفافیت اقتصادی مالی و بانکی تدوین می‌شود

مجلس شورای اسلامی الیاس حضرتی از تدوین طرحی با هدف شفاف‌سازی اقتصادی در کمیسیون متبوعش با هدف رصد اطلاعات دریافت‌کنندگان وام‌های کلان از سوی مردم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از ایبنا، الیاس حضرتی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تدوین طرحی با هدف شفاف سازی اقتصادی در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد و گفت: رصد اطلاعات دریافت‌کنندگان وام‌های کلان از سوی مردم میسر می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این طرح با هدف ابهام زدایی در ارایه تسهیلات بانکی در دستور تدوین قرار گرفته است، افزود: از اهداف مهم این طرح جلوگیری از انحراف منابع بانکی و فسادهای احتمالی در این حوزه است.

وی با تاکید بر اینکه طرح مذکور خواهان رصد تمامی مراحل دریافت وام‌های کلان بانکی است، تصریح کرد: نظارت بر روند اخذ تسهیلات و هزینه کرد آن از مهم‌ترین مطالبات طرح مذکور است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مشخص شدن مبلغ و مقصد هزینه کرد تسهیلات بانکی از اولویت‌های مدنظر طرح مذکور است، گفت: با تدوین و اجرایی شدن این طرح سامانه ای در بانک مرکزی راه‌اندازی می‌شود که تمامی اطلاعات مربوط به تسهیلات‌گیرندگان اعم از مبلغ وام و همچنین علت اخذ آن در آن درج می‌شود.

حضرتی ادامه داد: طبق پیش نویس طرح مذکور دسترسی به سامانه مذکور برای همه مردم باید میسر باشد، افزود: وقتی در این زمینه شفاف‌سازی صورت بگیرد و نقطه ابهامی وجود نداشته باشد نظارت‌های مردمی نیز بر عملکرد بانکی حاکم شده و مفاسد اقتصادی را به حداقل ممکن می رساند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تدوین طرح مذکور به زودی در کمیسیون اقتصادی مجلس آغاز خواهد شد.

  •